اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

آیات قرآنی باید کاربردی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: آیات قرآن باید در جامعه و در مکان‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها و محل کار کاربردی شود.

آیات قرآنی باید کاربردی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی سه‌شنبه شب در آیین تکریم چهره‌های قرآنی جنوب و جنوب شرق در محل خانه شهر کرمان اظهار داشت: باید به نکات موجود در قرآن توجه بیشتری شود.

وی تلاش برای تربیت فعالان قرآنی به ویژه حافظان قرآن را ضروری دانست و تصریح کرد: این رسالت بر دوش همه ما است.

کمالی با اشاره به اینکه کتاب انجیل به 2 هزار زبان دنیا ترجمه شده است، بیان داشت: این در حالی است که قرآن فقط به 150 زبان ترجمه شده است.

وی افزود: ملت ایران طی 33 سال گذشته در برابر استکبار با استفاده از قرآن ایستادگی کرده و امروز قهرمان ملی جهان است.

کمالی با بیان اینکه قرآن طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طاقچه‌ها به رحل آمده است، عنوان کرد: آوردن قرآن از رحل به دل‌ها و جان‌ها فعالیت ظریف و پیچیده‌ای است که باید برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

این مسئول عمل به قرآن را مهم خواند و خاطرنشان کرد: آیات قرآن باید در جامعه و در مکان‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها و محل کار کاربردی شود.

کمالی با اشاره به تولید فیلم‌هایی با موضوع حکایت‌های قرآن از جمله فیلم حضرت یوسف، حضرت مریم و اصحاب کهف در ایران گفت: 262 حکایت در قرآن وجود دارد که هر کدام از این حکایت‌ها می‌تواند جامعه بشری را بسازد.

وی ابراز داشت: دوازده سیزدهم قرآن در مورد کائنات و جهان‌شناسی و فقط یک سوم آن درباره مسائل فقهی است.

کمالی جایگاه ادبیات در قرآن را مهم برشمرد و تصریح کرد: مولانا 4 هزار و 500 آیه قرآن را در اشعار خود جای داده است و حافظ تمام موفقیت خود را مدیون قرآن می‌داند.

وی با بیان اینکه دنیای غرب به بن‌بست رسیده است، اذعان داشت: حساسیت دشمنان نسبت به قرآن و اهانت به مقدسات مسلمانان و پیامبر اعظم (ص) و قرآن‌سوزی نشان‌دهنده عظمت این کتاب آسمانی است.

کمالی عملکرد موسسات و مراکز قرآنی در استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و از دست‌اندرکاران امور قرآنی در این خطه تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول