اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه:

بیش از 400 نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: بیش از 400 نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کرده‌اند.

بیش از 400 نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کرده‌اند

طیب صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان اظهار کرد: هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در روزهای 10 و 11 آبان ماه سال‌جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

صفری با بیان اینکه این جشنواره استانی در رشته‌های قرائت، حفظان، ترتیل، صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز، تفسیر، مفاهیم و نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مسابقات در دو بخش خواهران و برادران است.

وی افزود: رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و مفاهیم قرآن کریم نیز به صورت آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور در 19 آبان ماه برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه اکثر رشته‌ها در مقطع سنی 16 تا 30 سال برگزار می‌شود، عنوان کرد: رشته‌های ترتیل و اذان هم در رده سنی زیر 16 سال برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش قرآن کریم سرلوحه کار کانون‌های مساجد است، لذا برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای نشر و گسترش آموزه‌های قرآنی موثر است.

صفری جشنواره قرآنی مدهامتان را فرصتی برای ایجاد رقابت سالم میان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه قرآنی دانست.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: در همین راستا یکی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان پیشتاز بوده است و به نتایج ارزنده‌ای هم دست یافته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه ادامه داد: این کانون با محوریت حفظ قرآن کریم در سال گذشته فعالیت‌های قرآنی خود را شروع کرده است که بیش از 200 حافظ قرآن کریم در این کانون تربیت شده‌اند.

صفری ادامه داد: تا‌کنون بیش از 400 نفر در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که 204 نفر در بخش خواهران و 190 نفر در بخش برادران هستند‌.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول