اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از علمای برجسته اهل سنت زرآباد:

استکبارستیزی از مباحث دینی و اعتقادی مسلمانان است

خبرگزاری فارس: یکی از علمای برجسته اهل سنت زرآباد گفت: مسئله استکبارستیزی از نظر دین اسلام از امور مهم و مباحث دینی و اعتقادی مسلمانان است.

استکبارستیزی از مباحث دینی و اعتقادی مسلمانان است

مولوی عارف هوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: 13 آبان روز استکبارستیزی یکی از مسائل مهمی است که از نظر دین اسلام مربوط به امور دینی و اعتقادی ما مسلمانان محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دین ما مرز بندی دارد از قبیل مثبت و منفی، تولی و تبرا، امر به معروف و نهی از منکر و... لذا ضروری است تا جنبه‌های مثبت و منفی را مهم تلقی کرده که نمونه مثبت آن، دوست داشتن خداوند و دوستان خداوند است و نمونه منفی آن دوری جستن از دشمنان خداوند است.

این مولوی اهل سنت ادامه داد: در قرآن مجید آیاتی وجود دارد که می‌فرماید «اصل ایمان شما این است که دشمنان خداوند را دشمن خود و دوستان خداوند را دوستان خود بدانید» لذا 13 آبان نیز از این آیات الهی نشأت می‌گیرد که دینداران و مسلمانان با دشمنان اسلام، دوستی نکنند و هر کس این کار را کرد با خدا دشمنی کرده است در واقع با این عمل به بیراهه رفته و مطمئناً دوستی با دشمنان خداوند هیچ سودی برای اهل ایمان ندارد.

مولوی هوتی بیان داشت: 13 آبان یادآور مقابله و مبارزه با ظلم و استکبار است بنابراین برای مسلمانان یک مبحث دینی و عقیده‌ای به شمار می‌رود و در رأس افکار امام راحل هم، فرهنگ قرآنی قرار داشت.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ادامه داد: با توجه به دستورات دینی و قرآنی از کسانی که طرح دوستی می‌ریزند و دست دوستی به شماها دراز می‌کنند با هدف دشمنی، از آنها بپرهیزید زیرا هرگز دشمنان از اهل ایمان راضی نیستند و با هر فریب و توطئه‌ای درصدد ضربه‌زدن و آسیب رساندن به مسلمانان هستند.

وی گفت: لذا 13 آبان سالروز یادآوری رشادت و شهامت افرادی است که توانستند استکبار را به خفت و خواری بکشانند و ماهیت پلید افکار آنان را به جهانیان نشان دهند.

مولوی هوتی ضمن محکوم‌کردن اقدامات تروریستی اخیر افزود: هر مسلمانی از این اقدامات ددمنشانه و وحشیانه متأثر و متأسف می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات تروریستی از دیدگاه آنان تکفیری بوده و ریختن خون و غارت اموال دیگران را بر خود مباح دانسته که متأسفانه دیدگاه ناپسند و بدی است و در بین مسلمانان هیچ جایگاهی ندارد.

این مولوی اهل سنت بیان داشت: افراد تروریست، بیچاره و فریب خورده هستند ضمن اینکه خود را به تباهی می‌کشند باعث آسیب‌رساندن به جان و مال مردم می‌شوند و این قبیل اقدامات سبب ناامنی در منطقه می‌شود.

وی گفت: امیدواریم افراد فریب خورد دست از این اعمال ناشایست بردارند زیرا اینها باعث شده‌اند تا اسلام زیر سوال برود و چهره اسلام را در نزد افکار عمومی دنیا خشن نشان دهند در صورتی که اسلام دین وحدت و دوستی است.

این روحانی اهل سنت گفت: آنچه مهم است وحدت بین مسلمین بوده که از دستورات مؤکد دین اسلام می‌باشد.

* همه ما تحت رهبری ولی‌امر مسلمین جهان هستیم

مولوی هوتی بیان کرد: همه ما تحت فرمان رهبری جامعه کل جهان اسلام هستیم و وحدت چیزی است که برای پیشبرد اهداف لازم و ضروری است چنانچه طبق فرموده‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم و در این مسیر گام برداریم، مسئولان هم تبعیت کنند تا در مسیر تعالی قرار گیرند چون این به خیر و صلاح ما بوده و باعث پیشرفت استان می‌شود.

این روحانی اهل سنت هوتی در باره بسیج و نقش شهادت گفت: بسیج به فرموده امام راحل، لشکر مخلص خداست،

بسیجی‌بودن یک مسلمان به معنی این است که در مسیر اسلام گام برداشته است، برای اداره کشور به افراد مخلص و بسیجی نیاز داریم زیرا حرکت وجودی بسیج همان مخلص بودن است، خالصانه برای خدا و خلق خدا کار کردن است.

وی تصریح کرد: تفکر بسیجی همان معامله با خدا یعنی شهادت است، با جان و دل در راه خدا بروید و با خدا معامله کنید لذا خلوص نیت همان قرارگرفتن در مسیر شهادت بوده و این نظام ما را تضمین می‌کند و برای دشمنان گران تمام می‌شود.

وی گفت: چنانچه عقیده شهادت داشته باشیم و به شهادت به عنوان حیات جاودانه بنگریم، برای حفظ اسلام و دین اسلام مفید است.

مولوی هوتی در مورد امامت و ولایت نیز اظهار داشت: اهل سنت دوستدار علی(ع) و فاطمه زهرا(س) هستند، شخصیت مسلمانان در دوستی با حضرت علی(ع) و اهل بیت است لذا کسانی که نسبت به آن بزرگواران کدورتی دارند، شک می‌کنیم که مسلمان باشند.

وی افزود: علی(ع) محور وحدت مسلمین است، زیرا هم شیعه و هم سنی، علی(ع) را دوست دارند و این مسئله بسیار مهم و حیاتی است و سبب نزدیک‌شدن دل‌ها می‌شود و در نتیجه به وحدت مسلمانان کمک می‌کند.

این روحانی اهل سنت بیان داشت: ما در عصر کنونی، وحدت، همدلی و در کنار هم‌بودن را می‌خواهیم و آنچه مهم است توجه بیشتر به وحدت نظر است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول