اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه‌ای عنوان شد

اعلام آمادگی دانشگاهیان منطقه 17 دانشگاه آزاد در راهپیمایی 13 آبان

خبرگزاری فارس: دبیرخانه منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با صدور بیانیه‌ای آمادگی دانشگاهیان این منطقه برای حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان را اعلام کرد.

اعلام آمادگی دانشگاهیان منطقه 17 دانشگاه آزاد در راهپیمایی 13 آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دبیرخانه منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان عنوان کرده است: 13 آبان خاطرات حماسه‌های بزرگی را برای ملت غیور ایران زنده می‌کند که الهام‌بخش تداوم راه انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) است.

این بیانیه می‌افزاید: روز 13 آبان یادآور حوادث مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های آمریکا نماد واقعی امپریالیسم است.

در بیانیه مذکور ذکر شده است: تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه در 13 آبان سال 1343 و اعتراض گسترده دانش‌آموزان به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشور در 13 آبان سال 1357 شرایط را برای اوج‌گیری انقلاب و نیز تسریع سرنگونی رژیم شاهنشاهی فراهم کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: همزمان با این تحولات، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و رهبری در 13 آبان سال 1358 ابعاد جدیدی از مبارزه مردم ایران با آمریکا را رقم زد به طوری که این روز، روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: درایت و هوشمندی ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی و هوشیاری و بصیرت مثال‌زدنی مردم انقلابی و برومند ایران، نه تنها نظام، انقلاب و میهن اسلامی را در برابر طوفان هجمه‌ها و توطئه‌های سهمگین استکباری حفظ کرده است، بلکه آن را به موتور محرکه و الگوی نافذ و جامعی برای شکل‌گیری نهضت بیداری جهانی و فراگیر شدن امواج ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی در تمام نقاط عالم کفر زده و تحت سلطه و ستم امروز مبدل کرده است، دستاوردی سترگ و حقیقتی انکارناپذیر به گونه‌ای برجسته و ملموس فراروی وجدان‌های بیدار و تشنه عدالت و آزادی قرار گرفته است.

دبیرخانه منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بیانیه خود آورده است: امواج ساختار شکن بیداری اسلامی، نشأت گرفته از دعوت فراگیر بنیان‌گذار و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، خودباوری و حرکتی عظیم در عمق تاریخ و گستره جهان پدید آورد و شاهد هستیم که همچنان عنایت خاص خداوند رسالت صدور این موهبت الهی از فرزانگی و دور اندیشی رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی بهره می‌گیرد.

در ادامه بیانیه آمده است: ما دانشگاهیان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان همچنان به دفاع از حقوق ملت، عمل به آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در تداوم رسالت خویش تأکید داشته و ضمن دعوت از آحاد مردم به ویژه نسل بالنده و فرهیخته کشور و گیلان همراه و همگام با مردم و فرهیختگان دانشگاهی در راهپیمایی بزرگ روز 13 آبان شرکت کرده و بار دیگر بر اصول انقلاب اسلامی تأکید می‌کنیم.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول