اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

85 درصد مساجد گیلان امام جماعت ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با تاکید بر توسعه حوزه‌های علمیه در نقاط مختلف استان گفت: 85 درصد مساجد گیلان روحانی و امام جماعت ندارد.

85 درصد مساجد گیلان امام جماعت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، کیهان هاشم‌نیا ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه جدید حوزه علمیه فاطمیه (س) این شهرستان حوزه‌های علمیه را مدرسه عشق نامید و اظهار کرد: طلاب سربازان امام عصر (عج) هستند.

وی وجود حوزه‌های علمیه را از افتخارات گیلان دانست و تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از طرف خواهران نسبت به تحصیل در حوزه‌های علمیه وجود دارد.

استاندار گیلان با اشاره به وجود 3 هزار مسجد در استان ابراز کرد: 85 درصد مساجد گیلان روحانی و امام جماعت ندارد.

وی انقلاب اسلامی را مسجد‌محور خواند و افزود: برای هر مسجد حداقل یک روحانی نیاز است.

هاشم‌نیا بر ضرورت تربیت طلاب حاذق تاکید کرد و یادآور شد: علمای فاضل بسیاری در استان وجود دارد اما نیاز گیلان بیش از اینهاست.

وی به ساخت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت اشاره کرد و گفت: راهبرد پشتیبانی از کشورهای حاشیه خزر در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان آموزش غیر حضوری را به تنهایی در طلبگی کافی ندانست و خاطرنشان کرد: اخلاق تنها با کتاب حاصل نمی‌شود و زانو زدن در مقابل مراد شرط اساسی است.

وی گیلان را یک کلانشهر بزرگ نامید و اذعان کرد: باور ما بر این است که باید به حوزه‌های علمیه کمک شود و با تمام وجود از این موضوع حمایت می‌کنم.

به گزارش فارس، مدرسه جدید حوزه علمیه فاطمیه (س) رودسر با ظرفیت 400 طلبه خواهر به بهره‌برداری رسید و اکنون 186 طلبه خواهر در آن مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول