اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد کشور تأکید کرد

لزوم تشکیل هسته‌های مردمی حمایت از محرومان در مساجد

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد کشور با تأکید بر لزوم تشکیل هسته‌های مردمی حمایت از محرومان در مساجد با مدیریت امام جماعت گفت: امام جماعتی که تنها یک وعده به صورت نسیه به مسجد می‌رود، نمی‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

لزوم تشکیل هسته‌های مردمی حمایت از محرومان در مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسین انواری بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ استانی زکات و مسجدمحوری در همدان اظهار کرد: اگر قبول داریم نشر اسلام از مسجد آغاز شده و مسجد تنها برای اقامه نماز نیست و تمام فعالیت‌های مسلمین در این مکان شکل می‌گیرد باید توجه ویژه‌ای به آن معطوف شود.

وی افزود: هم‌اکنون در شرایطی قرار داریم که مساجد جایگاه خود را فراموش کرده و یا از دست داده‌اند و حتی در اقامه نماز نیز با کاهش سرمایه‌گذاری مواجه است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها به این مسئله تأکید کرده‌اند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: در مقطعی قرار داریم که نیازمند تقویت انسجام و همبستگی مردم هستیم تا صیانت از انقلاب و برخی مبانی ارزشمندی که مورد تهدید قرار گرفته را احیا کنیم.

وی بیان کرد: در رأس انقلاب اسلامی ایران یک اسلام‌شناس قرار داشت و هم‌اکنون نیز قرار دارد و مدیران باید در سطوح مختلف با تفکر اسلامی حرکت کنند چرا که برای مردم قابل قبول نیست پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی تفکرات لائیک، وارداتی و مخلوط بخواهد سکاندار هدایت مردم باشد.

انواری ادامه داد: مردم در مساجد از امام جماعت و مدیری تبعیت می‌کنند که اسلام‌شناس است و باید همه در این محور حرکت کنند اما ضعیف شدن این محور در برخی مواقع کار دینی را تبدیل به کار دیگری کرده است.

وی اذعان کرد: عرفان‌های کاذب زیرزمینی و آشکار دارد جوانان را از این نقطه مرکزی به انحراف کشانده و خوراک مسموم خود را ذره ذره به آنها تزریق می‌کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تأکید کرد: باید به عقب برگردیم تا باز هم مساجد محور تمام فعالیت‌های محله و نقطه اکتفای همه محرومان باشد تا این مکان مقدس در طرحی که توسط کمیته امداد امام خمینی مرکز واقعی نشر معارف دینی همراه با راه و رسم زندگی عرضه شده به مردم محسوب شود.

وی بیان کرد: در این میان تشکیل هسته‌های مردمی حمایت از محرومان در مساجد با مدیریت امام جماعت به عنوان اسلام‌‌شناس، خیرین و هیئت ‌امنای مسجد می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، البته عالمی که مسجد خانه‌اش باشد نه امام جماعتی که تنها یک وعده به صورت نسیه به مسجد می‌رود و پس از سلام نماز آنجا را ترک می‌کند.

انواری تصریح کرد: دلیل اینکه در گذشته مساجد قلب‌ها را جذب می‌کرد حضور مداوم روحانی و حشر و نشر وی با مردم بود که در این میان نقش حوزه‌های علمیه در تربیت عالمان بسیار مهم است و باید نسل جدید در حوزه‌ها به میدان آمده و مسئولیت‌پذیری را آموزش ببینند.

وی افزود: در غیر این صورت این انقلاب با تهاجم‌های موجود می‌تواند آسیب‌پذیر باشد و اگر در مقوله جهاد اقتصادی نتوانیم مشکل معیشت مردم را حل کنیم توان حل مشکلات فرهنگی و دینی را نیز نداریم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: اقتصاد اصل نیست اما بی‌توجهی به آن می‌تواند جلوی توسعه فرهنگ دینی را گرفته و اعتقادات را نابود کند و در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی دو سال قبل فرمودند که باید لباس رزم پوشید و مثل دوران جنگ و بلکه قوی‌تر از آن در این جنگ خانمان‌سوز فرهنگی وارد شد و با آن مبارزه کرد.

وی در پایان گفت: آثار کم‌توجهی و عدم سرمایه‌گذاری در این بخش در جامعه مشهود است که باید در این راستا امام جماعت مسجد را مانند خانه خود دانسته و در آن حضور مستمر داشته باشد و کمیته امداد امام خمینی نیز پشتیبانی لازم را در این زمینه انجام می‌دهد که امید است شاهد آثار و برکات زیادی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول