اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

شأن مساجد در همه برنامه‌ها حفظ شود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: در خصوص برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی باید توجه کافی صورت گیرد تا شأن مساجد کاملا حفظ شود.

شأن مساجد در همه برنامه‌ها حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم و جمعی از مسئولان این دبیرخانه ضمن تشکر از این مرکز به دلیل جذب جوانان به مساجد ابراز کرد: کار شما مورد تائید مقام معظم رهبری بوده و ما نیز دعاگوی شما هستیم.

وی افزود: برنامه‌های مذهبی در مساجد زیبایی‌هایی دارند که نباید توسط برخی ناهماهنگی‌ها یا رفتارهای دور از شأن خدشه‌ای به آن‌ها وارد شود.

این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: افراد با فرهنگ‌های متفاوت به مساجد می‌آیند و در برنامه‌های مذهبی و دینی شرکت می‌کنند بنابراین باید مراقبت زیادی صورت گیرد تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین رفتار نامناسب در برنامه‌های این چنینی به سرعت توسط همه مردم دیده و شنیده می‌شود، گفت: زمینه‌سازی برای حضور مردم به ویژه جوانان در مساجد اهمیت و ارزش فراوانی دارد اما نباید اجازه هیچ گونه رفتاری خلاف شأن مسجد داده شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی سختی و دقت در برگزاری برنامه‌های مذهبی را نشانه ارزش والای آن‌ها دانست و افزود: در زمینه ورزش در مساجد باید توجه کافی صورت گیرد و از اموری که با شأن مسجد منافات دارد، جلوگیری شود.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی اماکن حاشیه‌ای در مساجد امکان برگزاری برنامه‌های جانبی را دارند، ابراز کرد: می‌توان از این ظرفیت برای برگزاری مراسمی استفاده کرد که ممکن است با وجهه مذهبی مسجد در تضاد باشد.

وی ادامه داد: هجمه‌ها و تبلیغات منفی گاهی اوقات از ارزش برنامه‌های مذهبی می‌کاهد بنابراین باید توجه داشت که با رعایت همه جوانب، کاری باشکوه و عظیم ارائه کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر حضور نخبگان جوانی که در برنامه‌های مذهبی مشارکت دارند در محضر علما و مراجع تقلید خاطر نشان کرد: تجلیل حضوری از این افراد یکی از بهترین مشوق‌ها برای آن‌ها محسوب شده و موجب دلگرمی این افراد می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول