اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور:

کانون‌های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی مؤثر هستند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد امروز نقش مؤثری در مقابله با تهاجم فرهنگی دارند.

کانون‌های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی مؤثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم، حجت‌الاسلام علی هاشمی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه «محراب اندیشه» اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صیانت و حفظ دین، فرهنگ و نظام اسلامی بوده و امروز این کانون‌ها نقش مؤثری در مقابله با تهاجم فرهنگی دارند.

وی با اشاره به اینکه بیست سال از فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌گذرد بیان داشت: در این بازه زمانی بلند تلاش‌ها و فعالیت‌های گوناگون و وسیعی صورت گرفته که از نظر کمی و کیفی در حال رشد بوده است.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون همه فعالیت‌های این کانون‌ها تجمیع و ارائه نشده بود خاطر نشان کرد: نمایشگاه‌های توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیتی است که توانسته همه فعالیت‌های کانون‌ها در استان‌ها را تجمیع و ارائه کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال نخستین سالی بود که این نمایشگاه‌ها در سطح کشور برگزار ‌شد نقص‌هایی وجود داشت که با استفاده از تجربه به دست آمده از این دوره امید است در دوره‌های بعد این نمایشگاه‌ها با روندی بهتر و در سطح کمی و کیفی بالاتری برگزار شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی مساجد کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مساجد اسلامی یادآور شد: علاوه بر معماری متناسب مساجد، وسعت متناسب، امام جماعت و مبلغانی فرزانه، هیئت امنایی متعهد و مداحان با فضیلت مهم‌ترین راهبردهای مسجد طراز اسلامی است.

وی ابراز داشت: همکاری و مشارکت برخی نهادهای مرتبط با مساجد در برپایی نمایشگاه‌های توانمندی و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قابل تقدیر است که امیدواریم با قوت بیشتری استمرار یابد.

هاشمی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه محراب اندیشه از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است گفت: الگوسازی برای فعالان فرهنگی مساجد در هر جای دنیا، تبادل اطلاعات و تجربه‌ بین کانون‌ها و آشنایی عموم مردم با همه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دستاوردهای این نمایشگاه است.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول