اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

مساجد رمز ماندگاری اسلام هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مساجد مرکز خداپرستی و توحید و رمز ماندگاری اسلام هستند.

مساجد رمز ماندگاری اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نواب در حاشیه بازدید از نمایشگاه محراب اندیشه اظهار کرد: با توجه خاص مقام معظم رهبری به بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، فعالیت این کانون‌ها از اوجب واجبات بوده و منشأ خیر و برکت برای نظام و اسلام است.

وی با اشاره به اینکه کانون‌ها در قم از دو وجه حائز اهمیت هستند، تصریح کرد: جنبه اول ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم است و دوم اینکه کانون‌ها محلی مناسب برای کارورزی طلاب هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ابراز داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم از این نظر که طلاب در آنها حضوری مستمر و تأثیرگذار دارند از اهمیت، حساسیت و جایگاه بالاتری برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: کانون‌های مساجد در قم باید الگوی همه نهادهای فرهنگی و هنری و تبلیغی کشور باشند.

نواب عنوان کرد: فعالیت کانون‌های مساجد مانند نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و دیگر فرایض دینی، واجب است.

وی با بیان اینکه انقلاب از سنگر مسجد شروع شد اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کلیدی‌ترین کار در زمینه فرهنگی و معنوی را به عهده دارند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه راز ماندگاری شاعرانی مانند حافظ و مولانا گره خوردن با قرآن بوده است، افزود: راز ماندگاری کانون‌ها گره خوردن با مساجد است.

وی یادآور شد: کانون‌ها با اتکا به خداوند متعال، برنامه‌ریزی، ابتکار، اخلاص، سرعت عمل و به هم تنیدگی با مردم می‌توانند به تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی کشور تبدیل شوند.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول