اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیکشهر:

مبلمان شهری نیکشهر نیاز به رسیدگی بیشتری دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار نیکشهر خطاب به شهردار این شهرستان گفت: مبلمان شهری نیکشهر نیاز به زیبا‌سازی و رسیدگی بیشتری دارد.

مبلمان شهری نیکشهر نیاز به رسیدگی بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، صاحب‌گل صالحی صبح امروز در بازدید از سطح شهرستان نیکشهر اظهار داشت: بعد از گذشت بیش از دو دهه از شهرستان شدن نیکشهر تاکنون، کوچه و خیابان‌ها به‌گونه‌ای است که چهره شهر حالت روستایی دارد و فرهنگ شهرنشینی در آن رعایت نمی‌شود.

وی افزود: صنوف آلاینده و کارگاه‌های صنعتی درب و پنجره‌سازی، کابینت‌سازی و نجاری‌ها در وسط شهر و کنار منازل مسکونی مستقر هستند و علاوه بر اشغال و سد معبرکردن پیاده‌روها حتی قسمتی از خیابان را هم گرفته‌اند که باعث رنجش خاطر مردم شده و سر و صداهای فراوان مزاحمت‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده‌ است.

فرماندار نیکشهر بر ساماندهی هرچه سریع‌تر صنوف آلاینده در شهرک کارگاهی و یا شهرک صنعتی شد و از اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان خواست با جانمایی و تعیین مکان مناسب و انجام روال قانونی کار کارشناسی این معضل بزرگ را حل کنند.

صالحی ادامه داد: متأسفانه هنوز احشام در خیابان اصلی و کوچه‌ها پرسه می‌زنند و خسارت زیادی به فضای سبز وارد کرده‌اند و باید این معضل هرچه سریع‌تر بررسی و حل شود.

وی بیان کرد: تمامی ادارات به منظور کمک به شهرداری موظف هستند تا یک ماه آینده نسبت به پیاده‌رو سازی و رنگ آمیزی و شعارنویسی مرتبط با اهداف هر اداره در جلوی درب اداره خود اقدام کنند تا قسمتی از شهر که ادارات مستقر هستند، زیباسازی شود و قسمتی که کسب و کار مردم است و مغازه‌ها در آنجا مستقرند هر مغازه‌دار موظف به کاشت یک درخت در جلوی مغازه‌اش بوده و نگهداری و آبیاری هم بر عهده خودش می‌باشد.

فرماندار نیکشهر همچنین بر استفاده از طرح و رنگ مخصوص برای تمامی مغازه‌های سطح شهر تأکید کرد و افزود: به زودی رنگ پرچم جمهوری اسلامی بر روی درب مغازه به صورت یکدست رنگ آمیزی خواهد شد.

صالحی همچنین بر شن‌ریزی و غلطک‌کوبی پیاده‌روها، کوچه‌ها، ترمیم و لکه گیری آسفالت تخریب شده، کشت درختان مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه در پارک‌ها و بلوارها و هرس به موقع درختان پیاده‌روها تاکید کرد.

وی در ادامه، روشنایی معابر و تعویض لامپ‌های خراب و از کار افتاده خیابان‌ها و به ویژه محلات سطح شهر و مزار شهدا و گورستان را از مسئولان مربوطه خواستار شد.

فرماندار نیکشهر از خبازی‌های سطح شهر بازدید و بر کیفیت نان تأکید کرد و بیان داشت: باید نان با کیفیت به دست مردم برسد.

صالحی از رها‌شدن فاضلاب خانگی در کوچه و خیابان به شدت انتقاد کرد و گفت: هرچه سریع‌تر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌ ویژه بهداشت محیط و فاضلاب شهری نسبت به پیگیری موضوع و ترغیب و تذکر به مشترکان، معضل رها‌ شدن فاضلاب خانگی را در اسرع وقت رفع و لوله‌های شکسته شده را ترمیم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر نیکشهر نیز در این بازدید اظهار داشت: متأسفانه مردم شهر نیکشهر در رویای تولید نان با کیفیت هستند ولی تا هنوز این رویا به واقعیت نپیوسته است.

خداداد بلیده گفت: باید به وضعیت خبازی‌ها بیشتر رسیدگی و بازدید مستمر صورت گیرد تا نان با کیفیت تولید شود.

وی تصریح کرد: شهروندان متأسفانه رعایت نمی‌کنند و احشامی مانند گاو و گوسفند در سطح شهر رها شده‌اند و حتی در کنار خیابان و پیاده‌روها نگهداری می‌شوند.

رئیس شورای شهر نیکشهر افزود: استفاده بی‌کیفیت و فشار ضعیف از لوله‌های انتقال آب شرب موجب ترکیدگی لوله شده به‌ طوری که آب در کوچه و خیابان رها و خسارت زیادی به آسفالت وارد می‌کند.

بلیده بیان کرد: جهادکشاورزی شهرستان موظف است در میدان امام حسین(ع) ابتدای ورودی شهر هرچه سریع‌تر چاه قنات را که جلوی آسفالت یک خیابان را گرفته، جابه‌جا کند.

وی گفت: شورای اسلامی شهر آمادگی کامل برای همکاری با شهرداری در تغییر وضع ظاهری شهر را دارد و تمامی امکانات را در این زمینه بسیج خواهیم کرد.

شهردار نیکشهر در این بازدید گفت: کمبود نیرو و نبود اعتبارات سبب شده تا بعضی از کارها عقب بیفتد و نارضایتی شهروندان را در پی داشته باشد.

ابراهیم بلوچ اضافه کرد: در سال‌جاری 6 میلیارد ریال بودجه شهرداری پیشنهاد شده که فقط 45 میلیارد ریال تصویب شده است.

وی گفت: بعضی از کارها بدون اعتبار انجام خواهد شد و فقط تلاش و همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

شهردار نیکشهر بیان داشت: با همکاری و تعامل خوب شورای اسلامی شهر نیکشهر می‌توانیم شهری خوب داشته و کارها را بخوبی انجام دهیم.

محمدعلی مهرشاد مدیر اداره برق نیکشهر نیز گفت: روشنایی تمامی معابر، کوچه و محلات بررسی و نسبت به رفع خرابی‌ها تا یک هفته آینده اقدام شده و در این زمینه هیچ نگرانی نیست.

سیدحسین ساداتی مدیر امور آب و فاضلاب نیکشهر نیز در این بازدید بیان کرد: با گشت‌زنی مداوم نیروهای این اداره به بررسی و ترمیم شکستگی‌های لوله‌ها پرداخته و در اسرع وقت اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

سرپرست صنعت معدن و تجارت نیکشهر نیز اظهار داشت: در شهرستان نیکشهر تعداد 88 خبازی وجود دارد که یک هزار تن سهمیه آرد دارند و بر اساس دستور فرماندار نظارت و بازدیدها بیش از پیش تشدید می‌شود.

عبدالستار بارکزئی افزود: صنوف آلاینده به‌ ویژه کارگاه‌های درب و پنجره‌سازی و کابینت‌سازی و نجاری باید در شهرک صنعتی اسکان پیدا کنند که در حال پیگیری موضوع هستیم.

پس از این بازدید طی جلسه‌‌ای که به‌ منظور بررسی مسائل و مشکلات شهر برگزار شد، مقرر شد: هر 10 روز نسب به اقدامات انجام شده گزارش کار به فرمانداری ارسال و در بازدید مسئولان در هر 10 روز نظارت بر کارها شود و ادارات قول مساعد دادند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول