اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر:

امسال درآمد شهرداری ملایر 70 میلیارد تومان بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر ملایر درآمد شهرداری ملایر را در سال جاری 70 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 42 میلیارد تومان این رقم اختصاص یافته است.

امسال درآمد شهرداری ملایر 70 میلیارد تومان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، رضا زنگنه صبح امروز در نشست شورای اسلامی شهر ملایر با اعضای شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی در ملایر ضمن خوش‌آمدگویی به شورای اسلامی این استان در ملایر این حضور را مایه خرسندی و ایجاد تبادل فرهنگ‌های دو استان و شهرستان برشمرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها می‌تواند در ایجاد و توسعه فرهنگ‌ها و نقطه‌نظرات و پیشنهادات جدید مؤثر باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شورای شهر و شهرداری ملایر در سال‌های اخیر افزود: شهرداری و شورای شهر ملایر فعالیت خود را از سال 86 با رویکرد جدید شروع کرد و در این مدت کوتاه توانست با برنامه‌ریزی درست در راستای ارائه خدمات بهتر به همشهریان گام‌های مثبتی بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر اظهار داشت: در این مدت شهرداری بدهی‌های معوقه به سازمان شهرداری‌ها و پیمانکاران را تا مقدار زیادی تسویه کرده، مابقی نیز در دست اقدام است و همچنین در این مدت 642 قطعه زمین به دارایی‌های شهرداری ملایر اضافه شده است.

وی با بیان اینکه 63.5 درصد شهرستان ملایر موقوفه است، گفت: این مهم نقطه مثبتی را برای ایجاد طرح‌های شهرداری ایجاد کرده است و در این زمینه توانسته‌ایم با ایجاد فضاهای تفریحی، ساخت مجتمع‌های شهری و... در راستای ایجاد شهری آبادتر گام برداریم.

زنگنه از تملک 146 مغازه در خیابان‌های اصلی ملایر از ابتدای شروع طرح تعریض خبر داد و عنوان داشت: در صورت همکاری بهتر مغازه‌داران تعریض مابقی مغازه‌ها نیز انجام خواهد شد.

وی هدف شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر در طی سال‌های اخیر را جذب سرمایه‌گذار برای اجرای بهتر طرح‌ها برشمرد و گفت: با توجه به اینکه جمعیت روستایی شهرستان ملایر از جمعیت شهری بیشتر است سرانه فضای سبز شهر ملایر برای هر نفر 19.6 درصد است و در این زمینه طی سال‌های اخیر با ساخت پروژه‌های بزرگی چون بام ملایر، پارک کوهسار، جاده سلامت و... فضای سبز شهرستان افزایش داشته است.

رئیس شورای شهر ملایر درآمد شهرداری ملایر را در سال جاری 70 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 42 میلیارد تومان این رقم اختصاص یافته و این در حالی است که درآمد شهرداری ملایر در سال 86 تنها 7 میلیارد تومان بوده است.

وی ابراز داشت: شهر نیاز به شهروند دارد و شهروندان نیاز به شهری با امنیت بالا و رفاه داشته که در این راستا شهرداری با همکاری دستگاه‌های دیگر توانسته است طی سال‌های اخیر مسائل و مشکلات شهروندان را مد نظر داشته و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در همه ابعاد رفاه شهروندان را مد نظر داشته باشد.

زنگنه بیان کرد: در بحث حق‌العرض نیز تمام توان و نیروی خود را به کار گرفته‌ایم تا حکمی علیه شهرداری در زمینه حق‌العرض صادر نشود و در این خصوص سال گذشته مبلغ 3 میلیارد تومان با شرکت گاز در خصوص جایگاه سی.ان.جی به صورت پایاپای انجام شده است.

وی به دیگر برنامه‌های شورای اسلامی و شهرداری ملایر در این مدت اشاره کرد و گفت: فعال کردن کمیسیون ماده 77، جهش هزینه‌ها، افزایش منابع درآمدی و... از دیگر برنامه‌ها بوده و ایجاد دو تقاطع غیر همسطح نیز در دست اجرا است.

رئیس شورای شهر ملایر یکی از مشکلات را در شهر نبود مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: در این زمینه دچار ضعف هستیم و اگر مسئول واحدی برای خدمات شهری در نظر گرفته شود همه کارها سریع انجام خواهد شد.

وی به بحث شهروند الکترونیک اشاره کرد و گفت: در نخستین دوره‌ای که برای این طرح در کرج برگزار شد شهرستان ملایر شرکت کرد و با توجه به جمعیت 180 هزار نفری شهر ملایر بیش از یک‌هزار نفر آموزش‌های شهروند الکترونیک را آموزش دیده‌اند که بتوانند از خدمات و مزایای شهروند الکترونیک استفاده کنند.

زنگنه فروش و صدور پروانه را طی سال‌های اخیر در شهر ملایر توسط شهرداری مثبت برشمرد و گفت: در این زمینه استقبال خوبی توسط شهروندان ملایری انجام شده است.

وی اذعان داشت: با بانک انصار هم تفاهمنامه‌هایی امضا شده تا روی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهر ملایر کارت الکترونیک نصب شود.

در ادامه اعضای شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تقدیر از مردم ایران در کمک به زلزله‌زدگان این استان این نشست‌ها را فرصتی برای استفاده از تجارب شهرستان‌های دیگر برای توسعه هر چه بهتر در شهرها خواندند.

در پایان نیز اعضای شورهای اسلامی استان آذربایجان شرقی از پروژه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر شامل بام ملایر، دریاچه کوثر، پارک کوهسار، جاده سلامت، پارک سیفیه، مجتمع‌های شهرداری و... بازدید کردند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول