اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن مهر:

مسکن مهر نیکشهر شبکه آبرسانی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن مهر گفت: نبود شبکه آبرسانی از مهم‌ترین مشکلات در پروژه مسکن مهر نیکشهر است که هرچه سریع‌تر باید مرتفع شود.

مسکن مهر نیکشهر شبکه آبرسانی ندارد

امید محمدی روز گذشته در حاشیه بازید طرح مسکن مهر نیکشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از مهم‌ترین مشکلات این طرح و کندی کار، نبود شبکه آبرسانی در پروژه مسکن مهر این شهرستان است.

وی با انتقاد از نبود شبکه آبرسانی در این پروژه افزود: هرچه سریع‌تر باید خیابان‌ها و کوچه‌های طرح مسکن مهر پیاده روسازی، زیرسازی و آسفالت شود تا پروژه مسکن مهر خیلی زود به بهره‌برداری برسد و ساکنان با مشکلات آب، برق، تلفن و... مواجه نشوند.

مدیرکل مسکن مهر کشور ادامه داد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر، مسکن مهر توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود که در کل کشور 2 میلیون و 600 هزار مسکن مهر در حال ساخت است که سهم استان سیستان‌وبلوچستان تعداد 3 هزار و 50 واحد مسکن مهر بوده و حدود هزار و 327 واحد یعنی حدود 30 درصد به مراحل نهایی و پایان کار اخذ کرده‌اند.

محمدی روند اجرای مسکن مهر در استان سیستان‌وبلوچستان را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: در این استان در ابتدای اجرای طرح، مشکل محدودیت زمین وجود داشت که با همکاری استانداری، بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی مشکل زمین حل شده است.

وی گفت: در شهرستان نیکشهر احداث 700 واحد مسکونی طرح مسکن مهر از سال 88 در این شهرستان آغاز شده و تاکنون تعداد 115 واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل مسکن مهر کشور بیان کرد: برای ساخت 700 واحد مسکونی طرح مهر در نیکشهر، 140 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده تا از این میزان 200 میلیون ریال به هر متقاضی مسکن مهر وام تعلق گیرد.

محمدی اضافه کرد: در این بازدید مسائل و مشکلات مسکن مهر شهرستان نیکشهر طی جلسه‌ای بررسی و راهکارها و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان نیکشهر هم گفت: واحدهای مسکونی طرح مهر به صورت زمین ملکی 200 واحد و زمین واگذاری 500 واحد جمعاً تعداد 700 واحد در سه سایت به صورت تیپ دو طبقه در نیکشهر با 100 متر مربع زیربنا برای هر واحد، در قالب طرح‌های انبوه‌سازان، تعاونی‌های مسکن و گروه‌های ساخت چند خانواری در حال ساخت است.

عظیم رئیسی افزود: از 700 واحد مسکونی طرح مهر در این شهرستان، 152 واحد متعلق به فرهنگیان، 16 واحد عشایری، 12 واحد مربوط به اداره فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد 24 واحد، اقشار آزاد 54 واحد، 12 واحد مربوط به تعاون کارگری، 20 واحد مربوط به مددجویان کمیته امداد و باقی واحدها متعلق به سایر اقشار مردمی است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح مسکن مهر در شهرستان نیکشهر برای 3 هزار نفر به طور غیرمستقیم و 1000 نفر مستقیم شغل ایجاد شده است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیکشهر ادامه داد: 10 نفر ناظر فنی از سازمان نظام مهندسی ساختمان و کانون کاردان‌های ساختمان نیکشهر، مسئولیت نظارت بر اجرای طرح مسکن مهر را در این شهرستان برعهده دارند و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مسئولیت کنترل کیفی و سازه‌ای را برعهده داشته و نظارت عالیه بر عهده بنیاد مسکن انقلاب است.

رئیسی بیان داشت: طرح سنددار کردن واحدهای مسکن مهر به کندی انجام می‌شود و باید تدبیر ویژه‌ای برای سنددار کردن این واحدها اندیشید تا متقاضیان جریمه ناشی از تأخیر و اقدام دوران مشارکت مدنی نشوند.

تعدادی از شهروندان نیکشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از توجه مسئولان استانی و توجه ویژه دولت در بحث ساخت واحدهای مسکونی مهر تقدیر و تشکر کردند و خواستار حل مشکلات مسکن مهر در این شهرستان شدند.

آنان اظهار داشتند: واحدهای مسکونی که تکمیل شده است به دلیل نبود شبکه آبرسانی قابل استفاده نیستند.

شهروندان نیکشهری بیان داشتند: متأسفانه کار آماده‌سازی سایت مسکن مهر، جدول‌گذاری و خیابان‌کشی و آسفالت و زیرسازی به شهرداری واگذار شده ولی اقدام قابل توجهی انجام نگرفته و مورد اعتراض همه ما هست و باید هرچه سریع‌تر خیابان‌کشی و آسفالت شود.

آنان افزودند: زمانی که این سایت برای عملیات ساخت مسکن مهر شهروندان در نظر گرفته شده بود باید به فکر شبکه آبرسانی آن می‌بودند تا مردم هنگام سکونت با مشکل نبود آب مواجه نشوند.

تعدادی از متقاضیان مسکن مهر هم به گرانی مصالح ساختمانی و هزینه بالای حمل مصالح اشاره کردند و گفتند: مبلغ 200 میلیون ریال برای ساخت هر واحد مسکونی تا پایان کار کفاف نمی‌دهد و بسیاری از واحدها در مرحله سفت‌کاری بلاتکلیف مانده‌اند و باید چند میلیون هزینه کرد تا صاحب خانه شد.

آنان افزودند: متأسفانه این مشکلات مربوط به همه افرادی است که در پروژه مسکن مهر، خانه می‌سازند و خواستار رفع سریع این مشکلات از سوی مسئولان مربوطه هستیم.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول