اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

رشته آموزشی فنی‌ و حرفه‌ای قنات در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: رشته و کارگاه آموزشی فنی‌ و حرفه‌ای قنات در خراسان جنوبی با به حدنصاب رسیدن کارآموزان آن ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

رشته آموزشی فنی‌ و حرفه‌ای قنات در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در جلسه نخستین کارگاه آموزشی«قنات، شاهرگ حیاتی» خراسان جنوبی اظهار کرد: پذیرش و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای آماده‌سازی نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از برنامه‌های اصلی و سیاست‌های اولویت‌دار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: کسب مهارت و تخصص یکی از ابزارهای بالارفتن میزان موفقیت افراد در کار و اشتغال به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم شدن زمینه‌های اشتغال از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار است.

*ایجاد 11 مرکز فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی طی دولت نهم و دهم

خوشایند با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه می‌شود، افزود: 16 مرکز ثابت، تعداد 110 کارگاه و 245 حرفه هم‌اکنون در سطح استان فعال است.

وی اضافه کرد: تمامی خدمات و آموزش‌های ارائه شده فنی و حرفه‌ای به کارآموزان به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: قبل از دولت نهم تعداد مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای استان پنج مرکز بوده که با ایجاد 11 مرکز دیگر در دولت نهم و دهم هم‌اکنون 16 مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی در خراسان جنوبی فعال است.

خوشایند با اشاره به اینکه آموزش‌های سیار فنی و حرفه‌ای شامل جوار دانشگاهی، نقاط روستایی، عشایری و زندان‌ها است، گفت: در بخش خصوصی نیز چون برخی از آموزش‌ها نیاز به هزینه و امکانات کمتر دارد و برای بخش خصوصی به صرفه است این آموزش‌ها در مراکز آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: جامعه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تمامی افرادی که جویای کار و متقاضی ایجاد شغل هستند و در برخی از مواقع بسیاری از افراد برای ارتقای سطح مهارت خود و متخصص شدن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رشته قنات نیز این اداره کل آمادگی دارد تا با اعلام نیاز دستگاه‌های مربوطه نیز رشته و کارگاه‌های قنات را در استان راه‌اندازی کند.

خوشایند افزود: برای ایجاد کارگاه در رشته‌ها و حرفه‌های مختلف باید تعداد کارآموزان به حدنصاب یعنی 12 نفر برسند که در این صورت این اداره‌کل در تمامی شهرستان‌های استان می‌تواند به کارآموزان نیز آموزش‌هایی را در راستای حرفه قنات ارائه کند.

وی ادامه داد: با به حدنصاب رسیدن تعداد حرفه‌آموزان قنات نیز اداره کل فنی و حرفه‌ای استان استانداردهای لازم به منظور ایجاد این رشته و کارگاه را فراهم می‌آورد.

*مهارت مهم‌ترین عنصر اشتغال است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: مهارت مهم‌ترین و اصلی‌ترین عنصر اشتغال به شمار می‌رود و از این رو افراد می‌توانند با فراگیری مهارت‌های لازم برای خود شغل ایجاد کنند.

خوشایند گفت: فراگیری و کسب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه ایجاد شغل و اشتغال آینده افراد به ویژه جوانان را تامین می‌کند.

وی یادآور شد: بسیاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسترهای لازم برای کارآفرینی یعنی ایجاد شغل برای چندین نفر را فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول