اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

جانبداری در عرصه رسانه بسیار خطرناک است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس جانبداری در عرصه رسانه را بسیار خطرناک دانست و گفت: رسانه‌ها باید یک جریان آزاد اطلاع‌رسانی را همواره به عنوان مطالبه اصلی کار خود قرار دهند تا متهم به جانبداری نشوند.

جانبداری در عرصه رسانه بسیار خطرناک است

 غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به بازدید خود از نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و سرکشی از غرفه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مظلومیت در غرفه استان کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند و خبرنگاران رسانه‌ها سربازان بدون فرماندهی هستند که بدون حمایت در میدان مبارزه قرار دارند.

وی با ابراز همدردی و خسته نباشید به اصحاب رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی در استان عنوان کرد: اوضاع نشریه و روزنامه‌ها در استان متناسب با نیاز جامعه ما نیست ممکن است از نظر کمی خوب باشد اما از لحاظ کیفیت تولید و نشر روزانه مشکلات زیادی وجود دارد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: طبیعی است که نقش رسانه‌ها در جامعه ما نقشی اثرگذار بوده و کسی نمی‌تواند جایگاه رسانه در پایگاه اصلی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی امور را نادیده بگیرد.

زارعی به مشکلات عرصه رسانه اشاره کرد و اظهار داشت: نیازهای مربوط به حوزه رسانه و خبرنگاران بایستی شناسایی شود تا آن‌ها بتوانند عرصه‌های مختلف را برای دفاع از ارزش‌های نظام هموار کنند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به کم‌کاری در حوزه رسانه و خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت: چنانچه در این دو زمینه کم‌کاری شود این سربازان نمی‌توانند بدون حمایت و به تنهایی این وظیفه را به سرانجام برسانند.

زارعی جانبداری در عرصه رسانه را بسیار خطرناک دانست و عنوان داشت: رسانه‌ها باید یک جریان آزاد اطلاع‌رسانی را همواره به عنوان مطالبه اصلی کار خود قرار دهند تا متهم به جانبداری نشوند و وهم، بدبینی نسبت به خبرنگار در جامعه ایجاد نکنند.

وی افزود: حرمت امامزاده به متولی آن است و خبرنگاران به عنوان متولیان عرصه رسانه موظفند موقعیت مهم خود در جامعه را حفظ کنند.

این مسئول به بها دادن خود به اصحاب رسانه اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه استانی قبل از ورود به مجلس اعلام کردم که در عرصه دفاع از خبرنگاران به طور جد حضور خواهم داشت.

زارعی خاطرنشان کرد: رسانه باید نگاه مستقلی خود را حفظ کرده و تحت ‌تاثیر رانت‌ها و گفتار دیگران در جامعه قرار نگیرد تا ساحت مقدس رسانه مورد تعرض سودجویان واقع نشود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی رسانه را بازوی قوی برای کمک به نمایندگان مجلس در استان قلمداد کرد و گفت: عرصه اطلاع‌رسانی بازوی رسانه‌ای قوی و یک نقاد حقیقت‌طلب در کنار نمایندگان و مسئولین استانی بوده است.

وی به رد و بدل شدن صحبت‌هایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد جهت تقویت و حمایت از عرصه رسانه صحبت‌هایی را رد و بدل کردیم که در نتیجه این صحبت قرار بر جمع‌آوری مطالبات خبرنگاران و انتقال آن‌ها به وی بود.

زارعی به آمادگی فضا جهت انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اذعان داشت: فضای سیاسی ریاست جمهوری همراه با مشارکت حداکثری ملت ایران برگزار می‌شود و دولت تشکیلی دولتی در خدمت ملت ایران خواهد بود.

وی در پایان با تشکر از حضور خبرنگاران استانی در این نمایشگاه تصریح کرد: غرفه استان در آخرین نقطه این نمایشگاه واقع شده که امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته نمایشگاه مطبوعات در سال‌های آتی به بهترین شکل خود درآید.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول