اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل دینی و استاد حوزه:

شهدا با تمسک به اهل بیت افسانه‌ها را به واقعیت تبدیل کردند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل دینی و استاد حوزه گفت: شهدا با تمسک و اعتقاد به قرآن کریم و اهل بیت (ع) تمام‌قد در برابر دشمن ایستادگی کرده و افسانه‌ها را به واقعیت تبدیل کردند.

شهدا با تمسک به اهل بیت افسانه‌ها را به واقعیت تبدیل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام محمدباقر نادم عصر امروز در جمع دانش‌آموزان دختر شهرستان آبیک در نهمین یادواره شهدای دانش‌آموز این شهرستان در سالن سمائیان اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس بندگان عزیز خدا بودند که روزی خود را از اهل بیت گرفتند.

وی افزود: داستان رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا متفاوت از سایر قصه‌هاست، چراکه شهدا قصه‌ها و افسانه‌ها را به واقعیت تبدیل کردند و طبق آیات الهی زنده، ناظر و شاهد بر اعمال ما هستند.

این مسئول ادامه داد: شهدای دفاع مقدس افرادی بودند که غرورشان را شکستند و طوق بندگی را بر گردنشان بستند.

کارشناس مسائل دینی شهدا را چراغ راه تمام آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: نام شهدا نباید در زندگی ویترینی باشد، بلکه آحاد جامعه باید با ادامه دادن راه شهدا و تأسی به ایشان به ویژه با تمسک به قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) زندگی کنند و سرنوشت خوبی را برای دنیا و آخرتشان رقم بزنند.

نادم خاطرنشان کرد: با عشق ورزیدن به شهدا و کمک گرفتن از آنان، می‌توانیم از فراز و نشیب‌های زندگی به نحو احسن عبور کرده و در زندگی آرامش و امنیت داشته باشیم.

وی افزود: با پیروی از راه شهدا می‌توانیم از افتادن در گودال غفلت نجات یابیم و در راستای خودسازی خود گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

نادم محفل شهدا را اثبات مردانگی شهدا در میدان جنگ و جبهه‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: شهدا برای حفظ اسلام، نظام و مردم ایران در جنگ تحمیلی شرکت و جانشان را فدا کردند، بنابراین ضروری است که مردم به احترام خون شهدا مراقب اعتقاداتشان باشند و ایمان خود را از دست ندهند.

نادم با تأکید بر تکریم خانواده‌های معزز شهدا از سوی مردم و مسئولان افزود: ما شرمنده خانواده‌های معزز شهدا به ویژه خانواده‌هایی هستیم که سال‌هاست در انتظار فرزندان جاویدالاثرشان بوده و هنوز هم چشمم به راهشان هستند.

این مسئول اضافه کرد: شهدا با شهداتشان ملت ایران را تا ابد شرمنده خود کردند، بنابراین می‌طلبد که بیشتر به تقویت اعتقادات و ایمانمان بپردازیم و در جهنم گناهان غوطه‌ور نشویم.

وی عنوان کرد: شهدا چراغ راه افراد جامعه هستند و مقام معظم رهبری در خصوص شهدا فرموده‌اند که شهدا ستارگان آسمان هدایت هستند.

نادم تصریح کرد: عزت، اقتدار، سرافرازی، آسایش، امنیت و آرامش موجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم لذا باید با گرامیداشت نام شهدا و ادامه دادن راه شهدا خونشان را پایمال نکنیم.

وی اذعان کرد: از آنجایی که شهدا با خدا معامله کردند، جانانه در برابر دشمن بعثی و 48 کشور دیگر ایستادگی کرده و چه جان‌ها که در دوران هشت سال دفاع مقدس با تیربار دوشکا از بدن‌ها جدا نشد، چه جان‌ها که با بنزین سوخت، چه جان‌ها که استخوان‌هایشان خرد نشد، لذا در برابر شهدا همه مسئول هستیم و باید پاسدار خون شهدا باشیم.

اجرای سرود از سوی دانش‌آموزان بسیجی دبیرستان دخترانه حضرت مریم (ع)، قرائت وصیتنامه شهید حسین برهانی، مداحی، پخش فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهدا و کلیپی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از برنامه‌های جنبی نهمین یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان آبیک بود.

شهرستان آبیک 17 شهید دانش‌آموز و دو شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول