اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست تبیین رسالت‌های دانشجویی در دانشگاه قم ـ 1

باقری‌لنکرانی: تقسیم‌بندی‌های حزبی نوعی بازی ژورنالیستی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: سخنان برخی افراد برای رفع بیکاری خوب است، اما تأثیری در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت و تقسیم‌بندی‌ها نوعی بازی ژورنالیستی است.

باقری‌لنکرانی: تقسیم‌بندی‌های حزبی نوعی بازی ژورنالیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کامران باقری‌لنکرانی عصر امروز در نشست «تبیین رسالت‌های دانشجویی» که در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد با بیان اینکه برخی افراد به دلیل اختلاف در برداشت دچار اختلاف نظر می‌شوند ابراز کرد: مشکل این است که این افراد بر اساس همین برداشت‌های خود اظهار نظر می‌کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی فرمودند برخی در عمل سکولارگونه عمل کرده و ما با یک سکولاریسم پنهان روبه‌رو هستیم در حالی که در اظهار نظرها مؤمنانه سخن می‌گویند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملکرد برخی اشخاص با اظهارنظرهای آنها متفاوت است گفت: ریشه این مسائل باید بررسی شده و به خوبی تبیین شود.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: بعضی از موضع‌گیری‌هایی که در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی صورت می‌گیرد با باورها و اعتقادات نسبتی ندارد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به عدم حضور برخی افراد در جامعه بر اساس وظایف دینی و ملی افزود: این گروه از اشخاص بدون توجه به عدم وجود جایگاه برخی نظرات در باورهای دینی وارد عمل می‌شوند.

وی با بیان اینکه دفاع از قانون اساسی و عدالت بدون توجه به باورهای دینی جایگاهی ندارد عنوان داشت: گویی در برخی موضع‌گیری‌های سیاسی باورها و وظایف دینی مهم نبوده و همین مسئله موجب اختلاف نظرها می‌شود.

باقری‌لنکرانی اضافه کرد: در زمینه اقتصادی نیز بعضی تصمیمات بر اساس همان سکولاریسم پنهان مورد بیان رهبری اتخاذ می‌شود.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به وجود سه نرخ برای دلار در کشور گفت: در این شرایط کسانی که به ارز مرجع دسترسی دارند به ثروت کلانی رسیده و بدون انجام کار اقتصادی به کسب درآمد می‌پردازند و در واقع سوءاستفاده از شرایط را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی افزود: بی‌عدالتی جایگاهی در باورهای دینی نداشته و نباید تصمیمی در زمینه اقتصاد گرفته شود که امتیازات ویژه‌ای را در اختیار برخی گذاشته و فاصله طبقاتی را افزایش دهد.

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه در طول 33 سال گذشته نگاه مؤمنانه در غربت بوده است گفت: مشکلات موجود به دلیل تصمیماتی است که به بهانه کار کارشناسی و بدون توجه به باورهای دینی گرفته شده و همین مسئله موجب شده است که اقتصاد کشور هنوز به نفت وابسته باشد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به هدفمندسازی یارانه‌ها و تأثیرات آن بر جامعه افزود: مشاهده می‌شود که فاز دوم این طرح متوقف شده و در برخی زمینه‌ها نیز بازگشت به عقب داشته است هر چند این کار برای استقلال اقتصاد کشور انجام شد.

وی با انتقاد از نظام آموزشی کشور گفت: این سیکل معیوب همواره تکرار شده و حتی در خصوص تحول در علوم انسانی نیز برخی تنها به نحوه گزینش یا تدریس توجه می‌کنند اما باید بدانیم که رسالت اصلی دانشگاه باید مبتنی بر اسلامی‌‌سازی باشد.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: اگر بخواهیم مقصری برای شرایط کنونی اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تعریف کنیم باید در میان دانشگاهیان به دنبال آن باشیم زیرا آنچه اجرا شده یا توسط دانشگاهیان بوده و یا توسط همین افراد تجویز شده است.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه روند تجددخواهی در ایران از ابتدا دارای بیماری بوده است ابراز کرد: کسانی که دانشگاه را در ایران تاسیس کردند از مدرنیزاسیون تلقی خاصی داشته و به دنبال هم‌شکلی با اروپا بوده‌اند.

وی گفت: امروز هم برخی در زمینه پیشرفت ژاپن، کره یا مالزی را به عنوان هدف معرفی می‌کنند در حالی که این سخن نشان می‌دهد که آن‌ها در مبنا دچار مشکل هستند.

باقری‌لنکرانی با اشاره به تأکیدات رهبری مبنی بر اسلامی‌سازی علوم و ارائه الگوی پیشرفته ایرانی – اسلامی افزود: اگر از این مسائل غافل شده و به آنچه داریم بسنده کنیم نمی‌توانیم در بحث تمدن‌سازی پیشرفت کنیم و در نهایت به رشد ظاهری در برخی امور می‌رسیم.

پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور لنکرانی بخش دیگری این نشست بود که وی در جواب به سئوالی در خصوص جبهه پایداری و تقسیم آن به طیف قم و تهران گفت: در جبهه پایداری شورای فقاهتی وجود داشته و دو نفر از علمای بزرگوار قبول زحمت کرده و نظارت بر اقدامات را بر عهده گرفته‌اند زیرا بسیاری از تشکل‌ها که دچار مشکلات خاصی می‌شوند از این سرمایه بی‌بهره هستند و این مسئله افتخاری برای جبهه پایداری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سخنان برخی افراد برای رفع بیکاری خوب است اما تأثیری در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت زیرا تصمیم گرفته شده که هر گاه جبهه پایداری وارد معرفی مصداقی کاندیداها شود به این موضوع توجه نکند که آن فرد عضو جبهه باشد یا نباشد و حرف از تقسیم‌بندی‌ها نوعی بازی ژورنالیستی است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول