اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اجرای نظام جامع مهارت از التهاب بیکاری می‌کاهد

خبرگزاری فارس: معاون امور مجلس و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای نظام جامع مهارت که به تصویب رسیده می‌تواند از التهابات کاذب و گاه دغدغه‌های بی‌شمار خانواده‌ها در حوزه اشتغال بکاهد.

اجرای نظام جامع مهارت از التهاب بیکاری می‌کاهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید محمدرضا موالی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر‌مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار داشت:‌ بر اساس نظام جامع مهارت کمترین اتکا به آموزش‌های آکادمیک و نظری انجام می‌شود و در عوض با تقویت حوزه مهارت‌آموزی اشتغال پایدار در کشور به وجود می‌آید.

وی هدف اصلی از اجرای نظام جامع مهارت را کار‌آفرینی و اشتغال پایدار توصیف کرد و یادآور شد: مهارت‌آموزی ریسمانی است که علم را به ثروت متصل می‌کند و ما را از وابستگی صرف به آموزش‌های نظری دور می‌کند.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هر چقدر به مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای توجه کنیم فرصت‌های شغلی بهتر فراهم شده و زمینه‌های آن مهیا‌تر می‌شود.

موالی‌زاده تهیه و تدوین نظام جامع مهارت را از اقدامات و کارهای ارزشمند دولت در ساماندهی به این حوزه اعلام کرد و گفت: نتیجه این مهارت‌آموزی در بازنگشتن زندانیان را به صورت معنادار می‌توانیم مشاهده کنیم چرا که بازگشت مجرمان که در زندان مهارت می‌آموزند و حرفه یاد می‌گیرند به زندان‌ها به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تاکید کرد: علاوه بر زندان‌ها مهارت‌آموزی در مناطق روستایی و جوار دانشگاه‌ها نیز رونقی مضاعف گرفته و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما با مجهز شدن به مهارت‌آموزی قادر هستند در بازار کار حاضر شوند.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: تا زمانی که به اجرای این نظام جامع همت نکنیم همچنان در گیر و دار مشکلات گرفتار خواهیم آمد.

موالی‌زاده فواید تهیه سند کار شایسته اشاره کرد و افزود:‌ هر چند نظام غرب در یک رفتار متضاد سعی می‌کند رابطه بین کارگر و کار‌فرما را دعوایی نشان دهد، اما رابطه کارگر و کار‌فرما در جامعه ما برگرفته از دین اسلام و سخن ائمه یک رابطه سالم است که بیشتر ماهیت استاد و شاگردی نیز دارد.

وی تصریح کرد:‌ امیدواریم در سایه اجرایی شدن سند کار شایسته بتوانیم موانع و مشکلات پیشرو در بخش کارگری و کارفرمایی را حل کنیم.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:‌ برخلاف نظام مادی غرب در برقراری این رابطه محوریت اعتقادات و مبانی دینی و آموزه‌های مکتبی است که به یقین در سایه آن کارها با شایستگی به پیش خواهد رفت.

موالی‌زاده از اصلاح قانون کار و بهنگام شدن برنامه جامع آموزشی در این زمینه خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم مجلس در اصلاح قانون کار و بخش تعاون به سرعت اقدامات و زمینه‌سازی‌ها را انجام دهد.

این مسئول به تدوین اطلس جامع اشتغال کشور اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌ها بر اساس آمایش سرزمینی انجام می‌شود که خود نقطه عطفی در اشتغال و کار‌آفرینی مفید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور مجلس و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود به راه‌اندازی دفتر امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: ما از طریق این دفتر ارتباط‌گیری خودمان را با استان‌ها تقویت می‌کنیم.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول