اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جنگل منابع طبیعی استان سمنان:

طرح صیانت از جنگل‏های ایرانی ـ تورانی آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جنگل و جنگل‏کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اعلام کرد: طرح صیانت و حفاظت از جنگل‏های ایرانی ـ تورانی در این استان آغاز شد.

طرح صیانت از جنگل‏های ایرانی ـ تورانی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهزاد گلابیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: طرح صیانت از جنگل‏های ناحیه رویشی ایرانی ـ تورانی با هدف حفاظت از این منابع خدادادی در استان سمنان اجرایی می‏شود.

رئیس اداره جنگل‏کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: استان سمنان دارای بیش از 352 هزار هکتار جنگل در انواع مختلف رویشی است.

گلابیان ادامه داد: ناحیه ایرانی ـ تورانی جنگل‏های استان سمنان، مساحتی بالغ بر 290 هزار هکتار را شامل می‏شود.

وی تصریح کرد: جنگل‏های ارس که تنها نوع سوزنی‏برگ به عنوان گونه بومی در ناحیه رویشی ایرانی ـ تورانی استان سمنان است، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره جنگل و جنگل‏کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: این جنگل‏ها حدود 150 هزار هکتار از دامنه‏های جنوبی البرز را در استان سمنان شامل می‏شود و در طرحی که ارائه شده است، مورد توجه قرار می‏گیرد.

گلابیان حفاظت، احیا و توسعه جنگل‏های سوزنی‏برگ در ناحیه رویشی ایرانی ـ تورانی استان سمنان را هدف اصلی اجرای پروژه‏های صیانت از این جنگل‏ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این پروژه در قالب طرح صیانت و توسعه جنگل‏های زاگرس، جنوب و مناطق مرکزی از امسال در استان سمنان اجرایی می‏شود.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول