اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست دزفول خبر داد

خشکسالی؛ علت اصلی آتش‌سوزی‌ جنگل‌های دزفول

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از خشکسالی به عنوان اصلی‌ترین عامل آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان در سال‌جاری نام برد.

خشکسالی؛ علت اصلی آتش‌سوزی‌ جنگل‌های دزفول

فرهاد قلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: خشکسالی و کاهش رطوبت در سطح جنگل، در افزایش تعداد و شدت آتش سوزی‌ها در جنگل‌های منطقه بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به تعداد این آتش سوزی‌ها در دزفول افزود: در شش ماه گذشته 11 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان دزفول مهار شده است.

به گفته این مسئول، این آتش‌سوزی‌ها با اطلاع پیدا کردن سریع محیط‌بانان شهرستان دزفول و اعزام آتش‌نشان به منطقه به موقع مهار شده و از افزایش خسارات وارده جلوگیری شده است.

قلی‌نژاد با اشاره به میزان خسارت‌های وارده به جنگل‌ها در این آتش‌سوزی‌ها خاطرنشان کرد: این آتش سوزی‌ها در مساحت 9 هزار و621 متر مربع در فصول بهار و تابستان رخ داده است.

وی عنوان کرد: شهرستان دزفول توانمندی‌های فراوانی برای داشتن جنگل‌های وسیع دارد و باید در راستای تقویت این بخش تلاش کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول علاوه بر خشکسالی، سرایت آتش از مزارع به جنگل و بی‌احتیاطی گردشگران را دیگر عوامل دخیل در آتش سوزی مناطق طبیعی عنوان و تأکید کرد: باید برای حفظ و حراست از جنگل‌ها فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، جنگل پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز در حاشیه رودخانه دز از آخرین بازمانده جنگل‌های نیمه گرمسیری ایران و زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی است که از سال 1346 تحت حفاظت قرار دارند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول