اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم عنوان کرد

تقویت بنیه معرفتی نسل جوان در کانون‌های مساجد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در کانون‌های مساجد گفت: تقویت بنیه معرفتی نسل جوان را با جدیت در کانون‌های مساجد دنبال می‌کنیم.

تقویت بنیه معرفتی نسل جوان در کانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سعید روحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 400 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان قم شکل گرفته و این کانون‌ها مشغول اجرای برنامه‌های مختلف هستند تاکید کرد: این کانون‌ها ترویج مباحث دینی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اختصاص 280 کانون به برادران و 120 کانون به خواهران خاطر نشان کرد: در برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اهتمام جدی نسبت به قرآن و کلام اهل بیت(ع) داریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم با اشاره به اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه جذب هر چه بیشتر جوانان به مساجد فراهم می‌شود اضافه کرد: در کنار این برنامه‌ها زمینه‌ای فراهم می‌شود که مباحث قرآنی و دینی مطرح شده و بنیه معرفتی نسل جوان هر چه بیشتر تقویت شود.

روحانی نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در تثبیت باورهای جوانان و نوجوانان بسیار مهم توصیف کرد و گفت:‌ در استان قم توانسته‌ایم در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان در تمام ایام سال به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی از کسب رتبه نخست توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در زمینه کیفیت و کمیت برنامه‌های اوقات فراغت خبر داد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود در سفر به استان خراسان شمالی بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید داشتند و از بزرگان و علما خواستند با همکاری بسیج برای تقویت کانون‌ها تلاش جدی داشته باشند.

روحانی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای این کانون‌ها در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است و امیدواریم که با برگزاری این نمایشگاه زمینه جذب جوانان بیشتری را در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فراهم کنیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول