اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از نمایشگاه مطبوعات

موضع روشن کمیسیون فرهنگی از فیلم لاله

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر سازندگان فیلم لاله و متولیان دولتی آن معتقدند که در همچنان بر همان پاشنه بچرخد، مجلس از ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد.

موضع روشن کمیسیون فرهنگی از فیلم لاله

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از نمایشگاه بین‏‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‏‌ها در جواب آن‏ دسته از رسانه‏‌هایی که خواستار موضع صریح کمیسیون فرهنگی مجلس در مقابل فیلم لاله بودند، گفت: اگر سازندگان این فیلم و متولیان دولتی آن معتقدند که در همچنان بر همان پاشنه بچرخد، مجلس از ابزارهایی که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد و قول می‏‌دهم که نمایندگان شما هرگز در این کار با کسی مماشات نخواهند کرد.

سید مرتضی حسینى، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در ساعت‏‌هاى پایانى دومین روز برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین‏‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌‏ها از این نمایشگاه دیدن کرد.

در این بازدید که حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید حسینی ضمن بازدید از بیشتر بخش‌‏های نمایشگاه در برخی از غرفه‌‏ها توقف کوتاهی کرد و به پرسش‌‏های خبرنگاران این رسانه‏‌ها پاسخ گفت.

خبرگزاری‌های فارس، مهر، خانه ملت، جوان، دانشجو، شبستان و پایگاه‏‌های‏ اطلاع‌‏رسانی مقام معظم رهبری، رجانیوز، بی‌‏باک نیوز و مشرق نیوز و روزنامه‏‌های‏ کیهان و بازار کار از جمله جاهایی بودند که حسینی به گپ و گفت با گردانندگان آنها پرداخت. 

 

 

حسینی پس از پاسخ دادن به پرسش‌‏های خبرنگاران این رسانه به خبرگزاری مهر رفت.

وی با حضور در این غرفه به سؤالات خبرنگار این خبرگزاری پیرامون مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی روز پاسخ گفت.

خانه ملت یا خانه برگزیدگان ملت

خبرگزاری خانه ملت سومین جایی بود که حسینى به آن‏جا سر زد، هر چند خبرنگار این خبرگزاری معتقد بود حسینی اول باید به این خبرگزاری می‌‏آمد، چراکه این خبرگزاری حکم خانه او را دارد.

حسینی هم در پاسخ به این مطلب گفت: اگر فرمایش شما را قبول کنیم، پس باید اول کارهای دیگر را انجام دهیم و آخر امر بیایم به خانه. استقبال گرم خبرنگاران این خبرگزاری و تذکر در گوشی حسینی به غلامی سردبیر این خبرگزاری و عکس یادگاری دو نماینده روحانی مجلس با لباس‏‌های متحد‏الشکل و یک رنگ از حاشیه‌های جذاب این دیدار بود.

 

 

دید و بازدید سردار و سید

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت‏‌الاسلام حسینی دو بار در طول بازدید از نمایشگاه با هم برخورد کردند، یک ‏بار وقتی سردار نقدی در حلقه خبرنگاران و مدیران خبرگزاری جوان نشسته بود و حسینی به جمع آن‏ها اضافه شد.

یک ‏بار هم وقتی حجت‌‏الاسلام حسینی در غرفه روزنامه کیهان در حال مصاحبه با خبرنگار این روزنامه بود، سردار نقدی وارد شد و در کنار همکار سابق خود نشست.

هر دو بار هم با استقبال عکاسان خبری مواجه شد، خبرنگار با هوش کیهان هم برای این‏که سردار را از دست ندهد، دفتر یادبود کیهان را مقابل ایشان گذاشت و از او خواست دست‌‏نوشته‏‌ای به رسم یادگار در این دفتر بنویسد تا در این فرصت مصاحبه‌‏اش را با حسینی به سرانجام برساند.

 

فصل‏الخطاب پرسش‌‏های خبرنگاران از حجت‌‏الاسلام حسینی، واکنش کمیسیون فرهنگی مجلس در قبال ساخت فیلم لاله بود.

این سئوال توسط خبرنگاران روزنامه کیهان، سایت بی‌باک و چند رسانه دیگر مطرح شد، عمدتاً هم از برخورد اعضای این کمیسیون با متولیان پروژه لاله گله داشتند و خواستار برخورد قاطع با سازندگان این فیلم توسط اعضای کمیسیون فرهنگی بودند.

پاسخ حسینی به همه آن‏ها این بود که نظر کمیسیون فرهنگی در مورد ساخت این فیلم روشن است و به کرات هم توسط سخنگوی این کمیسیون و هم توسط تک‏ تک اعضا اعلام شده و آن این است که کمیسیون با ساخت این فیلم مخالف است.

حسینی در این گفت‏‌و‏گو‏ها با اشاره به دلایل مخالفت‏‌های کمیسیون فرهنگی مجلس با این پروژه گفت: دلایل زیادی برای ساخته نشدن این فیلم وجود دارد و به‏ رغم ادعای معاونت سینمایی ارشاد مبنی بر این که این یک پروژه فاخر سینمایی است، کمیسیون مؤلفه‏‌‌های یک فیلم فاخر را که بودجه میلیاردی برای ساختش می‌‏طلبد در این فیلم ندیده است.

همچنین سوژه اصلی این فیلم نمی‌‏تواند الگوی مناسبی از یک زن ایرانی باشد، چراکه امثال این بانوی رالی‏‌سوار به وفور در میان بانوان کشورهای غربی دیده می‏‌شود و این اقدام سازمان سینمایی وزارت ارشاد زیره به کرمان بردن است!

 

 

حسینی با اشاره به اینکه در زندگی غربیان آنچه باعث فروپاشی کانون خانواده می‏‌شود نبود یک مادر در مرکز این کانون است، گفت: آنچه که می‏‌تواند در غرب به عنوان یک سوغاتی نو و الگوی مناسب زن ایرانی مطرح شود، تصویر زندگی یک مادر موفق است؛ مادری که کانون زندگی را حفظ می‏‌کند، به ارزش‌‏های اسلامی پایبند است و حضور موفقی هم در عرصه جامعه دارد و امثال این‏ها در جامعه ما کم نیستند.

حسینی بر لزوم اصلاحات مورد نظر اعضای کمیسیون فرهنگی بر سناریوی این فیلم تأکید کرد و افزود: مواردی را کمیسیون فهرست کرد که باید در فیلمنامه اصلاح می‏‌شد و ما معتقدیم اگر این موارد اصلاح شود، سناریوی فیلم لاله دگرگون خواهد شد و با آنچه ارائه شده، بسیار متفاوت خواهد بود.

پایان‏‌بخش سخنان عضو کمیته هنر، رسانه و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به خبرنگاران، پیام روشن کمیسیون فرهنگی بود خطاب به دست‏‌اندرکاران و متولیان این پروژه بود که گفت: اگر سازندگان این فیلم و متولیان دولتی آن معتقدند که در همچنان بر همان پاشنه بچرخد، مجلس از ابزارهایی که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد و قول می‏‌دهم که نمایندگان شما هرگز در این کار با کسی مماشات نخواهند کرد.

 

 

حضور در پایگاه اطلاع‌‏رسانی مقام معظم رهبری در دقایق پایانی بازدید از نمایشگاه انجام شد و به نوعی پایان دل‌چسبی بود بر بازدید از نمایشگاه.

نشست حسینی در این پایگاه در کنار مسئول روابط عمومی این سایت با چند پرسش و پاسخ ساده همراه بود.

مسئول روابط عمومی سایت از حجت‌‏الاسلام حسینی پرسید: از سایت دیدن می‌کنید؟

پاسخ شنید: روزی چند بار.

پرسید: پیشنهاد خاصی دارید؟

حسینی گفت: در کنار همه کارهای خوبی که انجام می‌‏دهید جای گزارش‌‏هایی از نحوه زندگی آقا و سلوک عارفانه‏ ایشان خالی است.

سوغاتی پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری به حجت‏‌الاسلام حسینی و همراهانش عکس پرتره زیبایی بود از معظم‌له به همراه دو حلقه لوح فشرده عکس‌های منتخب رهبری که برو بچه‏‌های خوش فکر این سایت برای مدعوین آماده کرده بودند. 

 

 

 انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول