اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته ولایت

نمایشگاه خوشنویسی «ولایت» در گچساران برپا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: نمایشگاه خوشنویسی «ولایت» به مناسبت هفته ولایت و عید غدیر خم در نگارخانه این شهرستان برپا شده است.

نمایشگاه خوشنویسی «ولایت» در گچساران برپا شد

سید زمان علیپور صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با وقوع رویداد تاریخی غدیر خم، رسالت پیامبر بزرگ اسلام(ص) در قالب امامت و ولایت تداوم یافت.

* پایه و اساس انقلاب ما برگرفته از غدیر است

وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت عید غدیر و توجه به پیام‌های این روز بزرگ ابراز داشت: انتقال پیام غدیر به نسل نوجوان و جوان موجب صیانت از بعثت پیامبران می‌شود.

علیپور ادامه داد: دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای یادگیری درس‌هایی از زندگی امام علی(ع) بوده و سعادت دنیا و آخرت مردم در پیروی از ولایت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به اینکه پایه انقلاب ما برگرفته از غدیر است، تصریح کرد: پس از انقلاب و به ویژه در سال ‌های اخیر، مراسم عید غدیر با شکوه خاصی در کشور برگزار شده است.

علیپور یادآور شد: پس از این واقعه بزرگ تاریخی دنیا به این حقیقت پی برد که امت اسلامی هرگز بدون رهبر و ولی نمی‌تواند به مقصود نهایی برسد.

این مسئول گفت: امام علی(ع) به غدیر ارزش بخشید و موجب اکمال و اتمام دین اسلام شد و مسئله ولایت و رهبری را در جامعه اسلامی بنا نهاد.

* برپایی نمایشگاه کتاب ولایت در گچساران

وی با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به پیام‌های غدیر و لزوم تبیین آن برای نسل نوجوان و جوان بیان داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در راستای توجه به دهه ولایت برنامه‌های متنوعی را در این هفته اجرایی کرده است.

علیپور تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب با عرضه 5 هزار جلد کتاب با 3 هزار عنوان از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: این نمایشگاه در خیابان بلادیان به مدت 10 روز گشایش یافته و علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با 20 درصد تخفیف تهیه و خریداری کنند.

علیپور برپایی نمایشگاه خوشنویسی با عنوان ولایت را نیز از دیگر برنامه‌های دهه ولایت نام برد و ابراز داشت: در این نمایشگاه 23 اثر از سید نجف مسعودی هنرمند برجسته گچسارانی به نمایش در آمده است.

وی مکان برگزاری این نمایشگاه را نگارخانه گچساران واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران عنوان کرد.

علیپور زمان بازدید از این نمایشگاه را هر روز از ساعت هفت صبح تا ساعت 14 و به مدت 10 روز اعلام کرد.

رئیس ارشاد اسلامی گچساران افزود: در این نمایشگاه 23 اثر از سخنان مقام معظم رهبری در مورد ولایت و در قالب هنر زیبای خوشنویسی به نمایش درآمده است.

علیپور برپایی جشن بزرگ غدیر در روز 13 آبان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته غدیر عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول