اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع):

هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را وارد سازش با کفر و نفاق کند

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) گفت: ایران با شرایط ویژه‌ای که دارد با هیچ حکومت شرک و نفاقی سازش نمی‌کند.

هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را وارد سازش با کفر و نفاق کند

خسرو عروج امروز در حاشیه همایش رهروان شهید فهمیده و گردهمایی دانش‌آموزان بسیجی 13 ساله که در محل سینما نفت این شهرستان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند ایرانیان را برای سازش با کفر، شرک و نفاق وارد عمل کند.

وی افزود: کشور ما محاصره نظامی است زیرا نیروهای نظامی کشورهای استکباری در ترکیه، پاکستان، قطر و قسمتی از عراق حاضر بوده و این شرایط ویژه نمی‌تواند ما را وادار به بیعت با شرک و نفاق کند.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) ادامه داد: اگر نیروها و همه ملت ایران بر پیمان‌های قبلی خود همچنان استوار باشند و رخنه‌ای در میان نیروها به وجود نیاید هیچ کشور و دولتی آمادگی حمله به ایران اسلامی را ندارد.

وی با اشاره به نوجوانان بسیجی 13 ساله آبادانی که در این همایش حاضر بودند، گفت: در حال حاضر سن شما بهترین زمان ممکن برای دانش اندوزی و رسیدن به تربیت اخلاقی مناسب با توجه به مکتب اسلام است.

 

*تکلیف گرایی حرکت در راه حکم الهی است

عروج افزود: تکلیف گرایی یعنی آنکه همه مسلمانان برابر با حکم خدا حرکت کرده و این همان عملی است که رزمندگان و نوجوانان ایران در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با تبعیت از امام راحل وارد تکلیف گرایی شده و با پیروزی خود آن را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان ما دارای فرهنگ جهادی هستند و از خصوصیات مهم فرهنگ جهادی راستگویی، اهل نماز بودن، حیا داشتن و احترام به پدر و مادر است.

 

*مقاومت اعتقادی جزیی از رموز پیروزی رزمندگان اسلام بود

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) با اشاره به مقاومت اعتقادی رزمندگان و بسیجیان دوران دفاع مقدس گفت: یکی از رموز اصلی پاسداران انقلاب اسلامی مقاومت اعتقادی آنان است.

وی افزود: رزمندگان زحمات فراوانی برای آموزش، یادگیری علوم نظامی و تمرینات سخت ورزشی در دوران جنگ تحمیلی متحمل شدند اما یکی از رموز اصلی در راه پیروزی مقاومت اعتقادی آنان بود.

عروج ادامه داد: زیر بنای اعتقادی که در دوران جنگ تحمیلی در دل و جان رزمندگان وجود داشت به همراه روبناهای اخلاقی و تربیتی مانند راستگویی و خواندن نماز اول وقت آنان را به پیش برده و همچنان نیز با حضور در میان نسل جوان باعث پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

 

*اولیای خدا آبادان را با قدوم خود متبرک کرده‌اند

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) با اشاره به عقبه تاریخی شهرستان آبادان گفت: خاک آبادان سرزمینی است که اولیای خدا در آن قدم زده و با قدوم خود این خاک را متبرک کرده‌اند.

وی افزود: حداقل 35 نفر از نوجوانان بسیجی ما از این آب و خاک بوده که با حضور خود در جبهه تعداد بیشماری از دشمنان را نابود کرده و خود گمنام و ناشناخته مانده‌اند.

عروج اضافه کرد: رسیدن به بسیاری از توانمندی‌های دوران بزرگسالی با الگو قرار دادن این رزمندگان بسیجی برای نوجوانان امروز ایران اسلامی ممکن شده و آنان نباید این گنجینه‌های بزرگ معرفتی را نادیده بگیرند.

وی بیان کرد: بزرگی نوجوانان و جوانان ما چه در دوران گذشته و چه در زمان حال با عقل شرعی این دانش‌آموزان سنجیده شده و رشد و نمو در مکتب اسلامی راه علم اندوزی را برای همه دانش‌آموزان هموار کرده است.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) در پایان گفت: همه دانش‌آموزان بسیجی امروز با معرفت و تربیت اخلاقی خود در راه آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول