اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر:

ارسال 567 مقاله به دومین همایش ملی دریای خزر

خبرگزاری فارس: دبیر دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر گفت: تعداد کل مقاله‎های دریافتی به این همایش 567 عدد بود که 50 مقاله غیرمرتبط با حوزه دریای خزر بوده است.

ارسال 567 مقاله به دومین همایش ملی دریای خزر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ولی‎الله جعفری بعد از ظهر امروز در دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است اظهار داشت: تعداد مقالات ارسالی در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان 282 مقاله، در بخش تولید و بهره‎برداری آبزیان 152 و در زمینه فرآوری آبزیان 83 مقاله ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بعد از داوری و امتیازدهی مقالات توسط داوران همایش به ازای هر یک از کمیته‎های سه‎گانه 15 مقاله انتخاب و در نهایت 45 مقاله بیشترین امتیاز را کسب کردند.

84 درصد مقالات ارائه شده پذیرفته شده است.

دبیر دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر بیان داشت: پس از دریافت مقاله کامل برای داوری مجدد، انتخاب 15 سخنران به کمیته علمی همایش ارسال شد و مابقی مقاله‎ها با توجه به امتیاز به عنوان مقاله‎های پوستری و چکیده انتخاب شدند.

جعفری با بیان اینکه 84 درصد مقالات ارائه شده پذیرفته شده است ابراز داشت: در بخش فرآوری آبزیان شیلاتی از تعداد 83 مقاله دریافتی 19 مقاله رد شده، 26 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد و 38 مقاله نیز به صورت چکیده منتخب شدند.

وی اضافه کرد: در بخش تکثیر و پرورش آبزیان شیلاتی از تعداد 282 مقاله دریافتی 32 مقاله رد شده، 117 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد و 133 مقاله نیز به صورت چکیده انتخاب شدند.

انتخاب 206 مقاله به صورت پوستر و 230 مقاله به صورت چکیده

دبیر دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر افزود: در بخش تولید و بهره‎برداری آبزیان از تعداد 152 مقاله دریافتی 30 مقاله رد شده، 63 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد و 55 مقاله نیز به صورت چکیده انتخاب شدند.

جعفری با بیان اینکه از تعداد کل 517 مقاله دریافتی 81 مقاله رد شده است خاطر نشان کرد: در مجموع تعداد 206 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند و 230 مقاله نیز به صورت چکیده انتخاب شدند.

وی در خصوص اهداف این همایش ابراز داشت: آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور در حوزه شیلات دریای خزر، تبادل اطلاعات بین متخصصان شیلات و مراکز تحقیقاتی دریای خزر، راهکارهای استفاده بهینه از منابع شیلاتی دریای خزر و ارتقای گونه‎های شیلاتی به لحاظ جلوگیری از انقراض آنها بوده است.

کاهش آلودگی و مدیریت سواحل دریای خزر از اهداف این همایش است

دبیر دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر ارائه پیشنهادات سازنده به منظور کاهش آلودگی و مدیریت سواحل را از دیگر اهداف این همایش برشمرد و بیان داشت: پراکنش موضوعات نشان می‎دهد دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر توانسته این اهداف را پوشش دهد و خوشبختانه توانسته‎ایم این موارد مطلوب را تا حد زیادی داشته باشیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول