اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان:

رشته‌های مهارتی به صورت سنتی ارائه نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: آموزشگاه‌ها نباید رشته‌های مهارتی را به صورت سنتی به متقاضیان ارائه بدهند و این رشته‌ها باید با توجه به نیاز‌های این افراد به آنها ارائه شود.

رشته‌های مهارتی به صورت سنتی ارائه نشود
محمدعلی زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر توانمندی افراد مورد توجه مسئولان قرار دارد، اظهار داشت: تمام مردم و به ویژه جوانان باید در دوره‌های مهارتی شرکت کنند و توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش بدهند.
وی به اجرای نظام ملی مهارت و فناوری در اصفهان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون این نظام در مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سطح استان اجرا شده است و اشتغال‌زایی افراد از مهم‌ترین اهداف مسئولان محسوب می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون‌های همسان در مراکز فنی و حرفه‌ای اصفهان تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه جاری نخستین مرحله ثبت‌نام آزمون‌های ادواری مراکز فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور آغاز شده و متقاضیان برای شرکت در این آزمون اقدامات لازم را انجام داده‌اند.
وی اضافه کرد: ثبت‌نام این افراد به صورت الکترونیکی و با مراجعه به پرتال سازمان انجام شده است و در حال حاضر فنی و حرفه‌ای اصفهان به سوی الکترونیکی شدن حرکت می‌کند.
زارع به اهمیت برگزاری آزمون‌های همسان در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال آینده ثبت‌نام تمام آزمون‌های مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی با اشاره به هدف از برگزاری این آزمون‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: مسئولان در راستای برگزاری آزمون‌های استاندارد در سطح جامعه گام بر می‌دارند و این آزمون‌ها باید در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه دوره‌های مهارتی باید با نیاز‌های جامعه هماهنگ باشد، گفت: آموزشگاه‌ها نباید رشته‌های مهارتی را به صورت سنتی به متقاضیان ارائه بدهند و این رشته‌ها باید با توجه به نیاز‌های این افراد به آنها ارائه شود.
وی اظهار داشت: اشتغال‌زایی افراد باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و تحقق این موضوع با افزایش توانمندی‌های افراد دنبال می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول