اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیه خبر داد:

برگزاری المپیاد قرآن و حدیث با شعار «قرآن کتاب تربیت»

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در سال جاری با شعار «قرآن کتاب تربیت» و با هدف بیان نقش تربیتی و انسان‌سازی این کتاب آسمانی برگزار خواهد شد.

برگزاری المپیاد قرآن و حدیث با شعار «قرآن کتاب تربیت»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدرضا صالحی بعد از ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «قرآن و پیامبر اعظم(ص)» بر اساس راهبردهای جامعة‌المصطفی اظهار کرد: دلیل این نام‌گذاری اهانت‌هایی بود که اخیراً به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت.

وی افزود: قرآن برنامه‌های همه جانبه‌ای برای سعادت بشر دارد و سبک زندگی قرآن نیز همان حیات طیبه‌ای است که در آیاتی چند از این کتاب آسمانی به آن اشاره شده است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة ‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه در مدل قرآنی سبک زندگی به همه جنبه‌ها توجه شده است گفت: آسیب‌های اجتماعی که بشر امروز گرفتار آن‌هاست گویای این واقعیت است که انسان بیش از هر زمان نیازمند سبک زندگی قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها باید به وسیله روش‌های نوین و به روز، سبک زندگی اسلامی و قرآنی پیامبر اکرم(ص) را به جهان امروز معرفی کنند.

صالح با اشاره به آشنایی کم نسل امروز با شیوه زندگانی حضرت محمد(ص) خاطر نشان کرد: بهترین روش برای ارائه سبک زندگی برتر به جوانان داخل و خارج از کشور، آشنا ساختن آن‌ها با سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) خواهد بود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیه بیان داشت: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در سال جاری با شعار «قرآن کتاب تربیت است» برگزار شده و هدف از انتخاب این شعار نیز بیان این واقعیت است که قرآن می‌تواند در همه دوران‌ها یک کتاب انسان‌ساز و تربیت‌کننده باشد.

وی با بیان اینکه تربیت طلاب و فضلای مسلط به قرآن و معارف آن بهترین راه مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمنان محسوب می‌شود گفت: طلاب باید علاوه بر تسلط به این مباحث، رفتار و عملکردی بر اساس مفاهیم قرآنی داشته باشند.

صالحی با بیان اینکه المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در راستای ابلاغ پیام قرآن به تمام دنیا برگزار خواهد شد عنوان داشت: این المپیاد در واقع نماد فعالیت‌های نظام اسلامی در حوزه قرآن و حدیث خواهد بود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیه ادامه داد: المپیاد قرآن و حدیث تنها به قرآن اختصاص نداشته و برخی از رشته‌ها نیز به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه مربوط می‌شود.

وی افزود: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در بیش از 40 کشور برگزار می‌شود و افراد برگزیده در دهه وحدت در مرحله نهایی مسابقات که در قم برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیه با بیان اینکه خواهران طلبه و طلاب غیر ایرانی جامعة‌الزهرا نیز در این المپیاد شرکت خواهند داشت گفت: بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان جامعة‌المصطفی که اکنون به کشورهای خود بازگشته‌ و مشغول تبلیغ دین در آن نواحی هستند هم در این المپیاد حاضر خواهند بود.

وی ادامه داد: افتتاحیه المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث هم‌زمان با 10 آبان ماه و سالروز میلاد پربرکت امام هادی(ع) در مدرسه حجتیه و مرحله نهایی نیز با حضور طلاب ممتاز از همه کشورها طی هفته وحدت در قم برگزار خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث یک سرمایه ملی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود عنوان داشت: دشمنان همواره این گونه القا کرده‌اند که تشیع با قرآن میانه خوبی ندارد بنابراین رسانه‌ها می‌توانند با پوشش گسترده، اخبار این رویداد عظیم را به گوش جهانیان رسانده و هجمه‌های دشمنان را خنثی کنند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیه خاطر نشان کرد: امیدواریم با پوشش خبری گسترده رسانه‌های داخلی، حملات دشمنان به نظام جمهوری اسلامی خنثی شده و همگان متوجه شوند که ایران اسلامی ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه فرهنگ قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه روز چهارشنبه 10 آبان ماه با حضور حجت‌الاسلام سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شده و مراسم اختتامیه نیز در شب میلاد پیامبر اکرم(ص) خواهد بود.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول