اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

70 هزار درخواست کتاب در سامانه «کتاب من» ثبت شده است

خبرگزاری فارس: کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای اجرای درخواست کتاب از طریق سامانه «کتاب من» تاکنون قریب به 70 هزار درخواست توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی در این سامانه ثبت شده است.

70 هزار درخواست کتاب در سامانه «کتاب من» ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، احسان سیفی اظهار کرد: اعضای کتابخانه‌های شهرستان‌های اسفراین با 24 هزار و 875، شهرستان بجنورد با 19 هزار و 144 و فاروج با 16 هزار و 335 سفارش، به ترتیب بیشترین درخواست کتاب را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

وی افزود: اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های شیروان با پنج هزار و 482، جاجرم با یک‌هزار و 576، مانه و سملقان با یک‌هزار و 144 و گرمه با 562 سفارش نیز در رده‌های بعدی سفارش کتاب در سامانه «کتاب من» قرار دارند.

سیفی، رتبه کشوری اعضای کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی را از ابتدا اجرای این طرح تاکنون، یازدهم اعلام کرد و گفت: این میزان سفارش در مقایسه با تعداد اعضا، میزان جمعیت، جامعه کتابخوان استان و نیز در مقایسه با همین شاخص‌ها در سایر استان‌ها، بسیار چشمگیر و قابل توجه است.

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی اظهار کرد: هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اجرای طرح «کتاب من»، ایجاد عدالت فرهنگی، جذب اساتید، پژوهشگران، نخبگان و دانشجویان به کتابخانه‌های عمومی و تأمین منابع مطالعاتی مورد نیاز تمامی کتابخوانان و کتاب دوستان فرهیخته است.

وی از تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی سطح استان دعوت کرد تا با سفارش کتاب مورد نیاز خود از طریق سامانه کتاب من، نه تنها منابع مطالعاتی مورد نیاز خود را تأمین کنند، بلکه در رشد، اعتلای فرهنگی و هر چه غنی‌تر کردن منابع کتابخانه‌ای استان نیز مشارکت فعال داشته باشند.

سیفی همچنین با اشاره به اینکه واحد منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، آماده دریافت نظرات و پیشنهادات مردم استان در خصوص مسائل مرتبط با سامانه «کتاب من» است، از عموم مردم به ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی دعوت کرد تا در غنی‌سازی کتابخانه‌ها با درخواست کتاب‌های مفید از طریق سامانه ثبت و سفارش «کتاب من» در استان خراسان‌شمالی مشارکت کنند و کتاب‌های مورد نیاز خود را از این طریق سفارش دهند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول