اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان:

سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باید الگوی منطقه و جهان شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سمنان گفت: سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باید به الگویی منطقه‏ای و جهانی تبدبل شود و این موارد مد نظر بانوان قرار گیرد.

سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باید الگوی منطقه و جهان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن سعدالدین ظهر امروز در نخستین جلسه هم‏اندیشی ارتقای جایگاه زنان در شهرستان سمنان که با حضور جمعی از مشاوران امور بانوان دستگاه‏های فرهنگی و اجتماعی شهرستان و رابطان خانه‏های فرهنگ شهری و روستایی در سالن شهدای فرمانداری سمنان تشکیل شد، به نقش مثبت و ارزنده زنان در شکل‏گیری و پیروزی انقلاب و در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد.

وی گفت: بخش عمده‏ای از توسعه، امنیت و پیشرفت‏های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش‏های مادران، زنان و دختران بسیجی پیرو ولایت و رهبری است.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: مصداق بارز این ادعا، مادران بزرگوار شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی در شهرستان سمنان هستند که جوانان رشید و برومند خود را به امر رهبری به انقلاب تقدیم کردند.

سعدالدین فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان‌شمالی در خصوص سبک زندگی و برنامه عملیاتی را بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: مقام معظم رهبری بر پیشگیری و رفع 20 آسیب اجتماعی مرتبط با آسیب‏های زندگی بر اساس تمدن اسلامی ـ ایرانی و اینکه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باید به الگویی منطقه‏ای و جهانی تبدیل شود، تاکید کردند و باید این موارد مد نظر بانوان قرار گیرد.

وی ادامه داد: صرف اینکه زنان در اجتماع فعال باشند، کافی نیست بلکه بانوان باید با تدبیر و تعامل مثبت و سازنده در راستای تحکیم بنیان خانواده گام بردارند.

فرماندار شهرستان سمنان در خصوص اشتغال خانگی بانوان نیز گفت: دولت خدمت‏گزار تسهیلاتی پیش‏بینی کرده است که زنان می‏توانند در این بخش برای بهره‏مندی از تسهیلات پیش‏بینی شده و اشتغال اقدام کنند.

در ادامه تعدادی از بانوان نماینده دستگاه‏های اجرایی شهرستان سمنان، پیشنهادات خود را در خصوص مسائل و مشکلات زنان در سطح شهرستان ارائه کردند.

افزایش امکانات بیمارستان‏ها، دورکاری بانوان، افزایش مشاغل خانگی برای زنان خانه‏دار و کم‏درآمد، اعزام مبلغان به مدارس دخترانه، بالا بردن سطح بینش بانوان کارمند در راستای افزایش بهره‏وری، تکریم ارباب رجوع در دستگاه‏های شهرستان، لزوم تثبیت جایگاه مشاوران امور بانوان در دستگاه‏های اجرایی و ... در این نشست مطرح شد.

در پایان مقرر شد: اتاق فکر بانوان شهرستان سمنان با محوریت امور بانوان فرمانداری سمنان تشکیل شود.

همچنین بررسی سبک زندگی با موضوع نقش زنان در ایجاد نظم و انضباط اجتماعی در دستور کار جلسه آتی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول