اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زندگی یاران امام علی(ع) در رادیو روایت می‌شود/ محدودیت بازیگر داشتیم

خبرگزاری فارس: نمایش تاریخی «یاران ولایت» در رادیو تبرستان به روی آنتن می‌رود.

زندگی یاران امام علی(ع) در رادیو روایت می‌شود/ محدودیت بازیگر داشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، « یاران ولایت» عنوان نمایشی است که با موضوع درس‌هایی از زندگی امام علی(ع) و با هدف ارشادی تربیتی در 15 برنامه 30 دقیقه‌ای در صدای شبکه تبرستان تولید می‌شود.

کارگردان نمایش رادیویی یاران ولایت با بیان اینکه این نمایش به معرفی زندگی یاران حضرت علی(ع) می‌پردازد، افزود: این مجموعه قصد دارد در هر قسمت به صورت مستقل به فرازی از زندگی یکی از یاران امام علی(ع) از جمله عمار یاسر، مالک اشتر، حجر بن عدی، میثم تمار، سلمان فارسی، کمیل بن زیاد، عبدالله مسعود، عبدالله بن بدیل، محمد بن ابوبکر، عمر بن حمیق، محمد بن ابوبکر، عمر و بن حمق، رشید حجری، محمد بن ابی حذیفه، هاشم مرقال و قنبر بن حمدان در قالب نمایش بپردازد.

رضا اکبری با اشاره به اینکه این یک نمایش تاریخی و ارزشمند است، گفت: در این نمایش میانگین سنی بازیگران بسیار بالا بوده و ما با توجه به اینکه در این سن با محدودیت بازیگر مواجه بودیم، مجبور شدیم از بازیگران جوان صدا و سیمای مازندران برای اجرای نقش در این نمایش استفاده کنیم که به لطف خدا و با هنرمندی این افراد این کمبود جبران شد.

اکبری با اشاره به توانمندی مرحوم مهران زنجانی بازیگر مطرح و برگ برنده واحد نمایش صدا و سیمای مازندران در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی، این نمایش رادیویی را به روح این بازیگر ارزشمند تقدیم کرد.

وی یادآور شد: در این نمایش که به تهیه‌کنندگی محمدصالح ذاکری تولید می‌شود بازیگرانی همچون رضا اکبری، رحمان قدمی، مریم آقاجانی، سکینه میرمعصوم، ابوالفضل شانه‌بندپور، حسین شیدایی‌فر، مسعود قهاری، عباس ابوالحسنی، لیلا تورانی، هوشنگ رضایی، جان‌الله ولی‌زاده، مبین بوی افراز، علیرضا کلانتری، مائده باقری، محمدرضا ورشویی، محمد منصوری و مرتضی مربی به ایفای نقش می‌پردازند.

وی در پایان تصریح کرد: نویسندگی این مجموعه برعهده مهدی قاسم‌زاده بوده، افکتور سعید نعمتیان و مبین بوی‌افراز و صدابردار و دستیار تهیه مهدی اوشیب نتاج است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول