اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد چالوس خبر داد

اجرای برنامه‌های بومی محلی در جشن روز مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بومی و محلی استان در جشن روز مازندران در مرزن آباد خبر داد.

اجرای برنامه‌های بومی محلی در جشن روز مازندران

محمد شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس با اشاره به برگزاری جشن روز مازندران در شهرستان چالوس و شهر مرزن آباد افزود: شهرستان چالوس برای نخستین بار میزبانی برگزاری این مراسم را در غرب مازندران از آن خود کرده است.

وی اظهار داشت: در این مراسم با ظرفیت‌ها و استعدادهای هنرمندان استان مازندران برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری اجرایی می‌شود.

شریفی ادامه داد: در حاشیه برگزاری این مراسم نمایشگاهی با ظرفیت 20 غرفه از صنایع دستی، نمادهای بومی و محلی، پخت غذاها و نان محلی و... راه اندازی شود تا بازدید کنندگان به‌ویژه نسل جوان با فرهنگ و آداب بومی که از فرهنگ غنی اسلامی نشات گرفته آشنایی شوند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس تصریح کرد: اجرای موسیقی بومی و قرائت اشعار محلی توسط شاعران بومی‌سرا از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم است.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم مدیران ارشد استانی، هنرمندان در بخش‌های مختلف از شهرهای گلوگاه تا رامسر حضور دارند و ظرفیت برای حضور بیش از 2 هزار نفر از مردم شهرستان چالوس و استان مازندران ایجاد شده است.

وی اذعان داشت: یکی از راه‌های مقابله با مهاجرت‌های بی‌رویه از روستا به شهر که هم می‌تواند فرصت خوبی برای جذب گردشگر باشد، پرداختن به فرهنگ غنی بومی و محلی مازندران است.

شریفی با بیان اینکه توجه به موسیقی اصیل و خاص مازندران، آداب و سنن، صنایع دستی و انواع غذاهای محلی که پرداختن به آنها در حال فراموشی است، می‌تواند از مقابله و تاثیر فرهنگ‌های غیر بومی جلوگیری کند، ابراز داشت: استان مازندران به دلیل گردشگرپذیر ‌بودن از نظر فرهنگی در معرض آسیب‌های فراوانی است و تعارض این فرهنگ‌ها با فرهنگ اصیل مازندران تنها با اشاعه و ترویج فرهنگ بومی قابل پیشگیری است.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول