اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گشایش نمایشگاه آثار برگزیده

جشنواره ملی قربان تا غدیر در خراسان جنوبی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی نمایشگاه آثار منتخب جشنواره ملی قربان تا غدیر افتتاح شد.

جشنواره ملی قربان تا غدیر در خراسان جنوبی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه 55 اثر منتخب هشتمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری قربان تا غدیر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمد مطهری‌فر افزود: در مجموع 585 اثر در چهار بخش شعر، پوستر، مقاله و خوشنویسی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: در بخش شعر 275 اثر، در بخش پوستر 122 اثر، در بخش مقاله 55 اثر، در بخش خوشنویسی در قسمت ثلث 22 اثر و در قسمت نستعلیق 115 اثر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به حضور هنرمندان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش شعر 147 هنرمند، در بخش مقاله 40 هنرمند، در بخش خوشنویسی 75 هنرمند و در بخش پوستر 63 هنرمند حضور یافته‌اند.

مطهری‌فر تصریح کرد: آثار هنرمندان در دو بخش گرافیک و خوشنویسی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا روز عید غدیر خم به روی علاقه‌مندان باز است، بیان داشت: این نمایشگاه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه‌های گرافیک و خوشنویسی در  حاشیه برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: این کارگاه‌های آموزشی امروز عصر با حضور هنرمندان برجسته کشوری در بیرجند برگزار می‌شود.

مطهری‌فر یادآور شد: مراسم شعرخوانی نیز امشب با حضور شاعران کشوری و استانی در مجتمع سوره بیرجند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین آثار رسیده مربوط به استان خراسان رضوی بوده است و پس از آن نیز خراسان جنوبی دارای بیشترین آثار است.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول