اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی حادثه دلخراش محور دهدز ـ لردگان

26 دانش‎آموز بروجنی به مقام اعلی شهادت نائل شدند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: 26 دانش‎آموز بروجنی جان‎باخته در حادثه اردوی دانش‌آموزی به مناطق جنگی کشور به فوز عظیم شهادت نائل شدند.

26 دانش‎آموز بروجنی به مقام اعلی شهادت نائل شدند

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با تسلیت حادثه کاروان راهیان نور شهرستان بروجن این استان اظهار داشت: این حادثه ناگوار و دلخراش را به خانواده‌های داغدار و مردم استان تسلیت و تعزیت می‎گویم.

وی با بیان اینکه جان‌باختگان این حادثه شهید در راه خدا محسوب می‎شوند، افزود: جان‌باختگان این حادثه به سبب اینکه در مسیری گام برداشته‎اند که در آن با راه و رسم شهیدان آشنا شوند و روحیه جهادگری را در خود تقویت کنند از مقام و جایگاه والایی در نزد پروردگار متعال برخوردار هستند.

نکونام با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که کسانی که برای فراگیری راه و رسم بندگی خدا از خانه‌های خود مهاجرت کنند، این کار آنان هجرت به سوی خدا محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: این دانش‏آموزان، مهاجران به سوی خداوند متعال هستند و از اجر و پاداش بی‌شماری در قیامت برخوردار می‎شوند.

نکونام با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی کامل دارند، اظهار داشت: مردم این استان باید به خود ببالند که همواره در مسیر حق گام برداشته و در برابر این‌گونه حوادث با صبر و بردباری برخورد می‎کنند.

وی، از دست دادن عزیزان را از مهم‌ترین آزمون‌های الهی دانست و افزود: خداوند با انواع آزمون‌ها، انسان‌ها را امتحان می‌کند و از دست دادن عزیزان یکی از این مهم‌ترین آزمون‌هاست.

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تحمل این حوادث اگرچه سنگین است اما برای قرآن آموختگان و پرورش‌یافتگان مکتب اهل بیت(ع) آسان است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول