اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

خدمات مورد نیاز به بیماران خاص رایگان ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه اغلب خدمات مورد نیاز بیماران خاص زیر پوشش بیمه قرار دارد، گفت: این بیماران اغلب خدمات مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

خدمات مورد نیاز به بیماران خاص رایگان ارائه می‌شود

رویا قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام.اس را بیماری‌های خاص نامید و اظهار داشت: این رده‌بندی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

وی از زیر پوشش بودن 100 درصدی هزینه‌های بیماران دیالیزی به هنگام حضور سه تا چهار ساعته در محل انجام دیالیز خبر داد و افزود: همه این خدمات زیر پوشش بیمه قرار دارند.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تعداد بیماران دیالیزی استان زنجان را 250 نفر اعلام و تصریح کرد: 45 درصد از بیماران در مرکز استان و بقیه در سایر شهرستان‌‌‌ها زندگی می‌کنند.

وی تعداد بیماران تالاسمی استان زنجان را 60 نفر اعلام کرد و گفت: در حدود 80 درصد از خدمات مورد نیاز این بیماران هم زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

قهرمانی از وجود 145 بیمار هموفیلی در سطح استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: اکثر خدمات مورد نیاز این بیماران هم زیر پوشش بیمه قرار دارد و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حدود 470 تا 480 بیمار ام.اسی در سطح استان زنجان زندگی می‌کنند که اگر داروهای تولید داخل را استفاده کنند اغلب این داروها زیر پوشش بیمه قرار دارند.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مهم‌ترین نیاز بیماران ام.اسی را دارو دانست و گفت: دولت داروهای تولید داخل را حمایت می‌کند.

شایان ذکر است، هموفیلی که یکی از بیماری‌های خاص محسوب می‌شود که نوعی اختلال انعقاد خون محسوب می‌شود و بیماری تالاسمی یک نوع بیماری کم‌خونی مادرزادی است، بیماران دیالیزی هم به بیمارانی گفته می‌شود که بر اثر بیماری کلیه هفته‌ای سه بار اقدام به دیالیز یا همان تصفیه‌خون با دستگاه‌های ویژه می‌کنند و در نهایت بیماری ام.اس که یک نوع بیماری عصبی است که منجر به برخی ناتوانی در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول