اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

سفارت آمریکا اتاق فرماندهی توطئه‌های مختلف علیه ایران بود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: سفارت آمریکا در ایران اتاق فرماندهی و لانه جاسوسی آمریکا برای اجرای توطئه‌های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی بود.

سفارت آمریکا اتاق فرماندهی توطئه‌های مختلف علیه ایران بود

محمد رئوفی‌نژاد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام از اقدامات تاثیرگذار برای مقابله با آمریکا محسوب می‌شود، اظهار کرد: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، اردوگاه آمریکایی‌ها فرو ریخت.

وی با بیان اینکه حماسه 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حرکت بزرگ و سرنوشت‌سازی برای کشور بود، افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا موجب قطع ارتباط دشمنان با ضد انقلاب‌ها، چریک‌های فدایی و بسیاری از گروه‌های دست نشانده شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 60 درصد آشوب‌های داخلی و چالش‌های خارجی نظام حل شد، افزود: قطع روابط دشمنان انقلاب از دیگر ویژگی‌های تسخیر سفارت آمریکا بود.

وی با اشاره به اینکه 13 آبان روز بسیار بزرگی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، افزود:‌ تسخیر این لانه توسط دانشجویان خط امام اقدام بسیار ارزشمندی در تحولات کشور محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه با آغاز دوران دفاع مقدس بسیاری از دانشجویان خط امام در جبهه حضور یافتند، افزود: شهدای بسیاری از این خط تقدیم انقلاب شده است.

وی ادامه داد: آمریکا در 50 سال گذشته به ویژه 25 سال آخر دوران ستمشاهی خباثت‌ها، خیانت‌ها و مخالفت‌های مختلفی را با مردم و فرهنگ ملت ایران داشته است که این امر بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه سابقه خیانت آمریکایی‌ها به ملت ایران پیشینه طولانی و تاریخی دارد، افزود: آمریکا و ایادی استکبار حتی در برخورد با انقلاب نیز به خیانت‌های مختلفی دست زده‌اند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از خرداد سال 42 نقش آمریکا در مخالفت با انقلاب به خوبی دیده می‌شود، افزود: تبعید امام خمینی(ره) نیز با مدیریت آمریکا صورت گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت‌های مختلف برای امام خمینی(ره) در زمان حضور ایشان در عراق و جلوگیری از حضور امام در ترکیه و فشارهای مختلف در فرانسه از نقشه‌های آمریکا علیه نظام بود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه تبعید، تعقیب و کنترل امام از سال 42 توسط آمریکا صورت گرفت، افزود: زندان‌های مخوف نظام ستمشاهی و ساواک نیز از طریق دست نشانده‌ها و برنامه‌ریزان آمریکایی اداره می‌شد.

وی با بیان اینکه 15 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مخالفت‌ها با امام خمینی(ره) به صورت آشکارا مشاهده می‌شد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مخالفت‌ها به شکل دیگری در کشور دیده می‌شد.

*سفارت آمریکا اتاق فرماندهی توطئه‌ علیه نظام بود

رئوفی‌نژاد سفارت آمریکا در ایران را اتاق فرماندهی و لانه جاسوسی آمریکا برای اجرای توطئه‌های مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: آمریکا تصور تسخیر سفارت خود را در ایران نداشت.

وی با بیان اینکه نصب، هدایت و حمایت از بنی‌صدر، مدیریت بازرگان و نفوذ برخی وزرا توسط آمریکا کاملا در طول این دوران دیده می‌شود، افزود: آمریکا مدیریت برنامه‌های بنی‌صدر را در کشور به عهده داشت.

استاندار زنجان نقش آمریکا در تحمیل جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی را برجسته عنوان کرد و افزود: ایجاد اغتشاش و درگیری در بخش‌های مختلف کشور از جمله خوزستان، ترکمن صحرا و فعالیت‌های برخی گروه‌های معاند از فعالیت‌های آمریکایی است که اسناد و مدارک محکمی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد آشوب در کشور توسط آمریکایی‌ها مدیریت می‌شد، افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا آنقدر در کشور تاثیرگذار بود که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد می‌کند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول