اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری تهران:

برخی فاتحان لانه جاسوسی امروز در دامن آمریکا هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران گفت: متاسفانه برخی از کسانی که 13 آبان 58 سفارت آمریکا را به عنوان لانه جاسوسی تسخیر کردند، امروز در دامن آمریکا هستند.

برخی فاتحان لانه جاسوسی امروز در دامن آمریکا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏اکبر فدایی عصر امروز در نخستین همایش "بصیرت علوی" در بخش رودهن که با حضور نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، بخشدار رودهن و دیگر مسئولان محلی در سالن آمفی‏تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: باید تاریخ قطور دخالت‏های آمریکا در امور ایران پیش از انقلاب و سایر کشورهای منطقه را برملا ساخت.
وی 13 آبان را روزی تعیین کننده در تاریخ کشور خواند و افزود: 13 آبان در ادوار مختلف تاریخ زرین انقلاب اسلامی ایران نقش بارزی را ایفا کرده است.
فدایی ادامه داد: روز 13 آبان سال 42 هجری شمسی یادآور تبعید امام راحل عظیم‏الشان (ره) به خارج از کشور بود.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران در تشریح نحوه تبعید امام راحل یادآور شد: در آن سال‏های حماسی نیروهای ساواک و حکومت منفور شاهنشاهی از دیوار منزل امام راحل (ره) در شهر مقدس قم به داخل هجوم آوردند.
وی تصریح کرد: امام با استماع هیاهوی داخل حیاط ناشی از درگیری خادم منزل با ساواک متوجه ورود این افراد شدند.
فدایی ادامه داد: ایشان با مشاهده این درگیری بر سر نیروهای ساواک فریاد زدند که "ای وحشی‏ها روح‏الله من هستم، به آن پیرمرد چه کار دارید".
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران از وحشت شاه از انقلابیون آن دوره سخن به میان آورد و افزود: مزدوران رژیم طاغوت خودروی حامل امام را خاموش به جلوی منزل ایشان آورده و سپس به همان صورت از این مکان دور شدند.
وی با بیان بخشی از خاطرات امام رحل (ره) پیرامون اقامه نماز در مسیر قم به تهران خاطرنشان کرد: امام راحل در بخش‏هایی از خاطرات خود می‏فرمایند که "من از ماموران داخل خودرو خواستار گرفتن وضو و اقامه نماز شدم ولی آنها نپذیرفتند؛ اما به درخواست من برای تیمم پاسخ مثبت دادند و بدین ترتیب نماز خود را با تیمم و پشت به قبله خواندم و اگر خداوند تنها یک نماز من را قبول کند، همان نماز پشت به قبله بدون وضوی داخل خودروی ساواک خواهد بود".
فدایی ادامه داد: نیروهای ساواک بعد از انتقال امام به زندان آن حضرت را در سلولی کوچک نگه داشتند و پس از مدتی مسئول زندان به نزد ایشان آمد و از تهیه مکانی دیگر خبر داد؛ اما امام فرمود که "شما قصد داشتید که وجود چنین سلول‏هایی را به من نشان دهید".
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران افزود: امام دو سال بدون لباس روحانیت در ترکیه و سپس به خانه‏ای محقر در نجف تبعید شدند.
وی افزود: آن رهبر فرزانه در دوران تبعید هرگز از مبارزه دست نکشید؛ بلکه توانست با وجود تمام محدودیت‏های اعمال شده کتب فقهی خود را تهیه و تنظیم کنند.
فدایی تصریح کرد: همان کتب فقهی امام عظیم‏الشان بعدها به اساس و بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد و مسئولان باید گاهی مطالعه و مروری بر این کتب داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول