اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی:

سفارت انگلیس در تهران به لانه جاسوسی تبدیل شده بود

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه گفت‌و‌گوی دینی با استقبال از تسخیر سفارت انگلیس به دست دانشجویان گفت: سفارت انگلیس در کشور ما تبدیل به لانه جاسوسی دیگری شده بود.

سفارت انگلیس در تهران به لانه جاسوسی تبدیل شده بود
حمید‌رضا غریب‌رضا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: حرکتی که توسط دانشجویان انجام شد نشان‌دهنده اعتراض نخبگان جامعه دینی ما به چند دهه دخالت‌ها و شیطنت‌های دولت انگلیس است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه در کشور ما همواره مبداء بسیاری از تحولات فکری، سیاسی و اجتماعی بوده است، افزود: عکس‌العملی که نیروهای فکری ما در این برهه انجام داده‌اند نشان‌‌دهنده نوع احساسات منفی مردم در مواجه با حیله‌گری‌ها و توطئه‌های دولت انگلیس است.
مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی عنوان کرد: سابقه دولت انگلیس در ایران سابقه سیاهی است هم در تحولات پس از انقلاب هم در جریانات مسئله هسته‌ای و هم در اعمال تحریم‌ها همواره همراه با آمریکا نقش منفی در کشور ما ایفا کرده است و این سفارت در کشور ما تبدیل به لانه جاسوسی دیگری شده بود.
وی ادامه داد: حرکتی که دانشجویان انجام دادند، نشان‌دهنده خشم توده‌های مردم از عوامل انگلیسی‌ها در کشور به دلیل انجام رفتارهای خلاف عرف دیپلماتیکی است که انجام می‌دهند.
غریب‌رضا خاطرنشان کرد: هر سفارتی باید در کشوری که متبوع آن است منافع کشور خود را تامین کند نه اینکه به منافع ملی کشوری که در آن قرار دارد ضربه بزند و علیه آن کشور توطئه کند.
وی گفت: توقع ما طبق عرف دیپلماتیک از شورای امنیت این است که اجازه ندهند کشورهای قدرتمند از حضورشان در کشورهای دیگر برای دخالت در امور این کشورها استفاده کنند.
مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی اظهار کرد: این ساختار بیمارگونه نظام سلطه بین‌المللی است که امروز این اجازه را به شکل یک قانون ناشناخته به قدرت‌های بزرگ داده است که از حضورشان در کشورهای دیگر برای ضربه زدن به منافع ملت‌ها و غارت و جاسوسی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: سخنی که دانشجویان با این حرکت می‌خواستند بگویند این است که نباید به این ساختار بیمارگونه اجازه داد تا سبب متضرر شدن ملت‌ها شود.
غریب‌رضا با اشاره به تعطیلی سفارت ایران در انگلیس ادامه داد: نمایندگان مردم ما در مجلس ابتدا به سمت کاهش ارتباطات پیشرفتند و انگلیس در این موضوع یک موضع انفعالی داشت.
وی افزود: ملت ما از قطع روابط استقبال می‌کند چرا که رابطه ما با انگلستان در دهه‌های گذشته نفعی برای ما نداشته است.
مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی عنوان کرد: ما نه تنها از قطع شدن روابط ناراحت نیستیم بلکه افتخار می‌کنیم به این موضوع که با کشوری که نقش موثری در ظلم و ستم به مستضعفان دنیا را داشته است ارتباطی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به شکل‌گیری اعتراضات گسترده در لندن همزمان با این اتفاقات، گفت: اعتراضات جوانان نسبت به نظام سرمایه‌داری در غرب روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و جنبش فتح وال استریت الگویی بود که از آمریکا به سراسر اروپا منتقل شد.
غریب‌رضا ادامه داد: ریشه همه این اعتراضات در غرب این است که دنیا به ویژه جوانان و نخبگان از نظام سلطه جهانی که بر اساس دوری از خدا و تکیه افراطی به انسان طراحی شده و نظام سرمایه‌داری که روز‌به‌روز فقیر را فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند، به ستوه آمده‌اند.
وی بیان کرد: جوانان در کشورهای غربی شفاف و روشن می‌گویند که نباید 99 درصد مردم، مستضعف و یک درصد در رفاه و ثروت باشند.
مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی خاطرنشان کرد: مبارزه با سرمایه‌داری افراطی غرب همان پیامی بود که انقلاب اسلامی و امام ‌خمینی(ه) به دنیا داد و امروز می‌بینیم جوانان انقلابی در منطقه با الهام گرفتن از این پیام جنبش‌های مستحکمی را پایه‌ریزی کرده‌اند.
وی عنوان کرد: همه انسان‌ها تا امروز اعم از مسلمان و غیرمسلمان مطالبه جهان عادلانه و بر پایه صلح را خواستار هستند.
غریب‌رضا با اشاره به برپایی تظاهرات گسترده در کشور انگلیس، ادامه داد: این تحولات که در کشور انگلستان اتفاق افتاده بستر را فراهم می‌کند تا ما نیز بتوانیم پرونده مطالبات ملت ایران را از مسئولان انگلیسی باز کنیم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول