اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

الگوسازی برای جهان دستاورد تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند گفت: الگوسازی برای جهان و نشان دادن اینکه می‌توان در مقابل آمریکا مقاومت کرد و به نتیجه رسید، از دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست.

الگوسازی برای جهان دستاورد تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند با اشاره به اینکه 13 آبان سه مناسبت در ظاهر جدای از هم دارد که در واقع به هم تنیده شده‏اند‏، اظهار داشت: این وقایع یک نقطه مشترک و حلقه وصل دارد و اگر نهضت‌ها و انقلاب‌های مردمی را مورد بررسی قرار دهیم به سه مبحث مهم در این زمینه پی خواهیم برد.
علاءالدینی اضافه کرد: رهبری آگاه، وجود یاران فداکار و نمود پیام نهضت سه وی‍ژگی خاص وقایع مورد توجه 13 آبان است.
وی بیان اینکه مناسبت‏های 13 آبان در سه سال مختلف به وقوع پیوسته است، اما این سه ویژگی در هر سه این وقایع دیده می‏شود، گفت: سال 1343 در حقیقت نماد پیروزی به واسطه داشتن رهبری آگاه و قاطع بود که خطر کاپیتولاسیون را در عین حال که شاه و مزدورانش آن را پنهان نگه داشته بودند، فاش کرد.
امام جمعه دماوند ادامه داد: حضرت امام خطر این اقدام را برای مردم بیان و نحوه فعالیت آن را ملموس کردند.
علاءالدینی اضافه کرد: سال 1357 در حقیقت نماد فداکاری دانش‏آموزان و دانشجویانی است که در دانشگاه تهران به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا همت گماشتند.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: امام راحل در سال 1342 فرمودند که یاران من در گهواره هستند و این یاران در دوران نوجوانی خود ظهور و بروز پیدا و فرموده مقتدای خود را تعبیر کردند و با حضور خویش در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا معصومیت خاصی به این نهضت بخشیدند.
علاءالدینی با اشاره به پیام‏های 13 آبان، افزود: با تسخیر لانه جاسوسی در حقیقت رسانه‏ها در اختیار انقلاب اسلامی قرار گرفت و پیامی که با فطرت انسان‏ها سازگار بود به جهانیان مخابره شد.
وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا چند دستاورد مهم نیز در عرصه‏های مختلف با خود به همراه داشت که مهم‏ترین آن این بود که دشمن رسانه‏های خود را بدون اینکه علاقه‏ای داشته باشد در اختیار انقلاب قرار داد و نهضت اسلامی مردم ایران نیز به خوبی از آن بهره گرفت و پیام انقلاب به همه جهانیان مخابره شد و نهضت امام (ره) به سرعت به الگوی آزادگان در سراسر جهان تبدیل شد.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: خطاب امام راحل هم به آزادمردان این بود که اگر می‌خواهید از قدرت پوشالی آمریکا نترسید و راهتان را ادامه دهید، باید مقاومت داشته باشید و در راه انقلاب پایدار بمانید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول