اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری زنجان خبر داد

تولید و پخش 80 هزار تن آسفالت در شهر زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری زنجان از تولید و پخش 80 هزار تن آسفالت در سطح شهر زنجان از آغاز سال جاری تا کنون خبر داد.

تولید و پخش 80 هزار تن آسفالت در شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی‌یگانه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بودجه عمرانی شهرداری زنجان 60 میلیارد تومان برای سال جاری بوده است، اظهار داشت: 10 میلیارد تومان از این مبلغ از اعتبارات استانی تخصیص یافته و بقیه هم باید از منابع داخلی شهرداری تامین شود.

وی از وجود 140 پروژه کوچک و بزرگ در دست اجرا در سطح شهر زنجان خبر داد و افزود: 90 درصد از پروژه‌های شهر زنجان به مرحله عقد قرار‌داد و در نتیجه عملیاتی شدن رسیده است.

سرپرست شهرداری زنجان جدول‌گذاری، بهبود عبور و مرور، توسعه فضای سبز، زیباسازی معابر شهری، ایجاد پل عابر پیاده، ادامه پیگیری پروژه‌های قبلی از جمله بلوار ولایت، منطقه تفریحی گرده داغ، پارک علمی فناوری، ساماندهی ترافیک شهری، مطالعات تقاطع غیر هم‌سطح برای عبور و مرور شهروندان و تکمیل فاز دوم پارک بانوان را از جمله پروژه‌های در دست اجرا توسط شهرداری زنجان اعلام کرد.

وی تملک املاک واقع در فضاهای پروژه‌های در دست اجرا از جمله زینبیه غربی، احداث کمربندی شمالی و تکمیل پروژه پل غیر هم‌سطح سیدالشهدا را از دیگر پروژه‌ها شهرداری زنجان اعلام کرد.

یگانه به مشکلات به وجود آمده در اوایل سال جاری از بابت آسفالت خیابان‌ها اشاره و تصریح کرد: آسفالت خیابان‌های شهر زنجان یکی از پروژه‌های سال جاری محسوب می‌شود.

وی از تولید و پخش حدود 80 هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهر زنجان خبر داد و گفت: این میزان تولید و پخش آسفالت نسبت به سال گذشته در همین مدت 2.5 برابر شده است.

سرپرست شهرداری زنجان از برنامه‌ شهرداری زنجان برای افزایش میزان تولید و پخش آسفالت در خیابان‌های شهر زنجان برای سال آینده خبر داد و افزود: تلاش می‌شود این میزان پخش آسفالت در سال آینده دو برابر شود.

وی با اشاره به پیگیری دیگر طرح‌های در دست اجرا توسط شهرداری گفت: پل غیرهم‌سطح سیدالشهدای زنجان از جمله این طرح‌ها است که با ایجاد کارگاه‌ها در فصل سرد سال هم ادامه فعالیت می‌کند.

یگانه با اشاره به تملک‌های انجام شده در بستر طرح سبزه‌میدان اضافه کرد: ادامه تملک‌ها نیاز به 6 میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی از وجود طرح احداث تونل در طرح سبزه‌میدان خبر داد و گفت: این تونل در حدود یک کیلومتر امتداد خواهد داشت.

*خدمات شهری باید توسط کارت شهروندی ارائه شود

سرپرست شهرداری زنجان با اشاره به کارتی شدن اتوبوس‌های شهر زنجان تصریح کرد: در حال حاضر شهروندان اقدام به تهیه 50 هزار کارت بلیط اتوبوس کرده‌اند که نشانه استقبال از این طرح است.

وی به استقبال خوب شهروندان از طرح کارتی کردن اتوبوس‌های شهر زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: طرح کارتی کردن تاکسی‌ها هم در دست بررسی است.

یگانه با اشاره به اینکه کارت‌هایی هم برای استفاده از امکانات شهربازی زنجان صادر شده است، بر لزوم هماهنگ شدن سازمان‌های شهرداری برای یکپارچه کردن خدمات ارائه شده توسط شهرداری در یک کارت به نام کارت شهروندی تاکید کرد.

وی از تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در پروژه‌های شهری زنجان خبر داد و تصریح کرد: منابع شهرداری با مطالبات مردمی همخوانی ندارد از این رو باید زمینه مشارکت بخش خصوصی با پروژه‌های عمران شهری زنجان فراهم شود.

سرپرست شهرداری زنجان بر لزوم وارد شدن شهرداری در کارهای فرهنگی تاکید کرد و ادامه داد: شهرداری به همراه سایر ارگان‌ها در صدد ارائه خدمات فرهنگی به مناسبت‌ها و ایام خاص است.

وی از برگزاری برنامه‌های خاص در جشن‌های روز دختر، روز کودک و سالمند خبر داد و افزود: برنامه‌ای هم با حضور و همراهی خبرنگاران در پارک شهید رجایی به مناسبت روز زنجان برگزار شد.

یگانه تعریف پیوست فرهنگی اجتماعی را برای پروژه عمران شهری از برنامه‌های شهرداری زنجان در آینده عنوان کرد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول