اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون شهردار همدان خبر داد

برگزاری آموزش شهروندی برای 7 هزار دانش‌آموز همدانی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار همدان از برگزاری آموزش‌های شهروندی به دانش‌آموزان همدانی خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش، این آموزش‌ها برای 7 هزار دانش‌آموز همدانی برگزار خواهد شد.

برگزاری آموزش شهروندی برای 7 هزار دانش‌آموز همدانی

عباس صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان پرداختن به مباحث فرهنگی را از جمله رویکردهای پیش رو دانست و اظهار داشت: برای داشتن شهری خوب با فرهنگی پویا باید به مسائل فرهنگی و گسترش آن توجه ویژه داشت.

وی برنامه‌های پژوهشی و آموزشی، توسعه زیرساخت‌ها، برگزاری مناسبت‌های ایرانی، اسلامی و مذهبی را از اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری عنوان کرد و گفت: برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف نیازمند ابزار و امکانات لازم هستیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار همدان چاپ کتاب‌هایی با عنوان سفر رهبری به خراسان شمالی را یادآور شد و گفت: انتشار کتاب‌های مناسبتی و کتاب‌هایی با موضوع آموزش شهروندی برای کودکان از جمله اقدامات این معاونت در حوزه پژوهش است.

وی همچنین از انتشار ماهنامه‌ای برای عموم مردم خبر داد و افزود: با این ماهنامه می‌توان مواردی چون آموزش شهروندی، کارهای فرهنگی انجام شده و مصوبات مختلف پیرامون مباحث فرهنگی را به جامعه منتقل کرد.

صوفی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آموزش تصریح کرد: آموزش‌های شهروندی در قالب اردوهای یک روزه، نصب تابلوهای تبلیغاتی و ارائه نکات آموزشی و اخلاقی در سطح شهر جزء فعالیت‌های حوزه آموزش است.

وی یادآور شد: جشنواره‌هایی با موضوع آموزشی، مناسبت‌های مختلف و رفتارهای اجتماعی نیز در نظر گرفته شده که در زمان مشخص برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار همدان همچنین از برگزاری مسابقه عکس شهروندی با عنوان «زیبایی‌ها و نازیبایی‌های شهر» خبر داد و اظهار داشت: با همکاری شهرداری همدان و ایجاد زیرساخت‌های لازم این جشنواره نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مناسبتی در همدان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 67 مورد مناسبت‌ها و جشنواره‌های مناسبتی برگزار شده که اکثر این کارها مشارکتی بوده است.

صوفی در پایان سخنانش برگزاری جشنواره عاشورایی، جشنواره شهروند نمونه، جشنواره سفره سالم همزمان با شب یلدا و برنامه نشاط معنوی در عید سعید غدیر خم را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این معاونت بیان کرد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول