اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

بناهای مخروبه وصله‌ای ناجور برای اردبیل است

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: بناهای مخروبه شهر علاوه بر ناامنی وصله‌ای ناجور برای اردبیل محسوب می‌شود.

بناهای مخروبه وصله‌ای ناجور برای اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری ظهر امروز در جلسه تعیین تکلیف و ساماندهی زمین‌های بایر ادارات که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در شهرداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در شهر اردبیل وجود دارد و از دیدگاه‌ای مختلف، مشکلات متعددی را برای شهر و شهروندان در پی داشته وجود زمین‌های بایر ادارات مختلف و همچنین بناهای مخروبه در مناطق و محلات شهر است. 

این مسئول با تاکید به عزم شهرداری در مدیریت و ساماندهی زمین‌های بایر موجود در داخل شهرک‌ها و محلات بیان داشت: از مهمترین معضلاتی که می‌توان برای زمین‌های بایر اشاره کرد ایجاد آلودگی‌های مختلف در سطح شهر است.

شهردار اردبیل در ادامه با انتقاد از اداراتی که در ساماندهی زمین‌های بایر خود بی توجه هستند، افزود: این زمین‌ها محلی برای تجمع زباله و نخاله‌های ساختمانی شده و انباشت زباله علاوه بر نمای بد، سبب تکثیر جانوران کثیفی همچون گربه، موش و.... می‌شود و در نهایت عوارض غیر بهداشتی برای شهروندان و به ویژه ساکنان اطراف خواهد داشت.

بدری از دیگر معضلات این زمین‌ها را استفاده به عنوان پارکینگ وسایل نقلیه سنگین عنوان کرد و تصریح کرد: این امر به خاطر وجود آلودگی صوتی و آلودگی هوا سبب رنجش شهروندان می‌شود.

این مسئول با اشاره به استفاده بهینه از بیت‌المال، وجود زمین‌های بایر بلاتکلیف و خانه‌های مخروبه را زمینه ساز تجمع افراد بزهکار و فاسد دانست و ادامه داد: ممکن است برخی از این خانه‌ها به دلیل احتمال ریزش ممکن است خطراتی را برای عابرین به بار آورد.

شهردار اردبیل از دیگر معضلات زمین‌های بایر در سطح شهر را ایجاد نمای نازیبا و زننده برشمرد اذعان داشت: این زمین‌ها موجب ترغیب افراد برای ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر قانونی و همچنین خرید و فروش غیر قانونی و کلاهبرداری توسط افراد سود‌جو می‌شود.

بدری در رابطه با امتناع ادارات در خصوص ساماندهی زمین‌های بایر در اسرع وقت، هشدار داد و متذکر شد: در صورت امتناع ادارات، شهرداری با تشکیل پرونده، هماهنگی لازم قانونی را انجام خواهد داد و این زمین‌ها را از مالکیت ادارات خارج خواهد کرد، لذا دستگاه‌های اجرایی باید در اسرع وقت نسبت به دیوارکشی زمین‌های بایر خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول