اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد:

نخستین نمایشگاه اختصاصی پاکستان در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی ایالت پنجاب پاکستان در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه اختصاصی پاکستان در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد سیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه اختصاصی پاکستان که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه‌هایی که دو کشور ایران و پاکستان در راستای ارتباطات فرهنگی و تجاری امضا‌ کرده‌اند نمایشگاه‌ ایران در پاکستان و در هفته آینده نمایشگاه اختصاصی پاکستان در ایران در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه تخصصی ایران در لاهور از موفق‌ترین گام‌های تجاری برای ایران به شمار می‌رود و این موضوع سبب شد دو استان خراسان‌رضوی و ایالت پنجاب ظرفیت بالای خود  را در زمینه‌های تجاری و بازرگانی نشان دادند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد عنوان کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه روابط دو کشور در لاهور پاکستان به مدت سه روز با حضور 70 شرکت ایرانی و 25 شرکت بازرگانی از پاکستان با هدف شناسایی توانمندی‌ها و ارائه راهکارهای سرمایه‌گذاری در دو کشور برگزار شد.

سیدی افزود: در سال 2005 میلادی روابط تجاری ایران و پاکستان در حدود 500 میلیون دلار بوده است در حالی که هم‌اکنون روابط تجاری بین این دو کشور به رقمی حدود 734 میلیون دلار رسیده است و این موضوع حاکی از ظرفیت بالای دو کشور در روابط اقتصادی و تجاری است.

وی بیان کرد: افق‌های بسیار وسیعی در بحث انرژی، بهداشت، آموزش و توریسم در تفاهمنامه‌ در نظر گرفته شده که بهترین راهکار برای نیل به اهداف آن برگزاری نمایشگاه در دو کشور است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با تاکید بر اینکه در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بالغ بر 48 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از 70 شرکت توانمند جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های صنایع‌ نفت، گاز، پتروشیمی و تاسیسات آب، مواد شیمیایی و بهداشتی، مواد غذایی و صنایع کشاورزی و به همراه تعاونی‌های مرز نشین شرق کشور، حضوری فعال داشته‌اند.

سیدی تصریح کرد: با توجه به مبادلات یک میلیارد دلاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، حضور چشمگیر شرکت‌های ایرانی، همکاری‌‌های گسترده سازمان توسعه تجارت پاکستان می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش مبادلات دو کشور داشته باشد و سهم دو کشور را در ایجاد ثبات اقتصادی در منطقه، بیش از پیش تقویت کند.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده دو کشور در زمینه برگزاری نمایشگاه در پاکستان، اظهار کرد: با همکاری سر وزیر ولایت لاهور، پنجاب و استانداری خراسان‌رضوی و همچنین سازمان توسعه تجارت ایران، دومین نمایشگاه کالاهای ایرانی در پاکستان در بخش تجاری در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد ادامه داد: دو استان خراسان‌رضوی و لاهور، نقش تاثیرگذاری در توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش اقتصادی و فرهنگی و همچنین توسعه روابط اجتماعی دارد که می‌توان با افزایش مبادلات تجاری دو کشور از طریق برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی دو جانبه، سطح فعلی دو کشور را به حداکثر میزان آن ارتقا داد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول