اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس:/1

آمریکا در نقش پلیس اقتصادی خود شکست می‌خورد

خبرگزاری فارس: رئیس قوه مقننه گفت: آمریکا در نقش پلیس اقتصادی خود شکست می‌خورد.

آمریکا در نقش پلیس اقتصادی خود شکست می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی لاریجانی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل در استانداری اظهار داشت: بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب ما تجربه ارزشمندی را به دست آوردیم و در مقابل آن شاهد رفتارهای تند و تحکم‌آمیز از سوی استکبار جهانی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در یک دوره نقش امریکا در بازی‌های جهانی و منطقه‌ای ممتاز و شاخص بوده به طوری که این کشور با حمله به عراق و افغانستان سعی کرد دیکتاتوری خود را به دنیا نشان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد؛ جمهوری اسلامی ایران با یک استراتژی درست و داهیانه سعی کرد خطرات و آسیب‌های این حوزه را دفع کند.

لاریجانی دوره دوم اقدام نظام سلطه را حرکت به سمت یک مدیریت یکپارچه توصیف کرد و بیان داشت: آنها بعد از اشغال افغانستان و عراق سعی کردند اقدامات سلطه‌جویانه خود را در منطقه توسعه دهند، اما با استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت‌ آنها در گام‌های اول عقیم ماند و طراحی آنها برای یک خاور‌میانه جدید عملاً محقق نشد و جلوی دیکتاتوری آنها گرفته شد.

وی تاکید کرد: در این مقطع شاهد آن بودیم که بسیاری از کشورها از ماجرا و قضایای پیش آمده فرار کردند و استراتژی جمهوری اسلامی ایران نیز منجر به بیداری اسلامی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز دشمنان ما سخن از رفتارهای چند جانبه‌گرایانه می‌زنند و سهم ایران در این بین مهر باطل زدن بر تفکر غلط آنهاست که سعی می‌کنند عده‌ای را همراه خود کنند تا به جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقش ممتاز منطقه‌ای سعی می‌کنند مهر باطلی بر اندیشه آنها بزنند.

امریکا در نقش پلیس اقتصادی خود شکست می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لاریجانی به وضعیت جدید پیش آمده در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: امریکا امروز نقش پلیس اقتصادی را در منطقه بازی می‌کند و سعی دارد تفکر سلطه خود را غالب کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در این بازی جدید آنها سعی می‌کنند تمام زور و قدرت خود را دیکته کنند تا در یک فرایند تدریجی بتوانند به کشورهای آزادیخواه همچون جمهوری اسلامی ایران فشار وارد آورند.

رئیس قوه مقننه این مرحله را مرحله حساس و گذر از آن را نیازمند تدبیر عالمانه توصیف کرد و ادامه داد: آنچه که در این بین روشن به نظر می‌رسد اینکه آزموده را آزمودن خطاست و ایران به یقین ظرفیت‌های درونی خود را بارور خواهد کرد.

لاریجانی در پایان اذعان داشت: در یک طراحی دیپلماتیک همه جانیه در یک حوزه سیاسی و اقتصادی باید توازن رفتاری را مدنظر داشته باشیم و درست و دقیق در مسیر آرمانی خود حرکت کنیم.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول