اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان خبر داد

افتتاح صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: نخستین شعبه صندوق قرض‌الحسنه راسخون در استان سیستان و بلوچستان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه در زاهدان افتتاح می‌شود.

افتتاح صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا در سیستان‌وبلوچستان
حجت‌الاسلام منصور هاشمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: نخستین شعبه صندوق قرض‌الحسنه راسخون وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زاهدان افتتاح می‌شود.
وی افزود: افتتاح این صندوق گام دیگری در زمینه خدمت رسانی به آحاد افراد جامعه و به ویژه اصحاب وقف است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی موقوفات و بقاع متبرکه باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تأکید کرد: با تمرکز حساب‌های پولی و اعتباری اوقاف در این صندوق می‌توان بخشی از مشکلات هزینه‌ای در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه را حل کرد.
هاشمی با اشاره به آیات قرآنی عنوان کرد: قرض‌الحسنه از سنت‌های نیک الهی است و تأکید می‌شود اگر به این عمل خدا پسندانه عمل کنیم شاهد تحول در جامعه باشیم.
مسئول صندوق قرض‌الحسنه راسخون سیستان و بلوچستان نیز گفت: تا به حال بیش از 20 استان اقدام به افتتاح شعب صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا کرده‌اند.
عباس عباسی افزود: هدف از راه‌اندازی این صندوق، ایجاد تسهیلات برای خدام بقاع متبرکه، خدام مساجد و هیئت‌های امنای مساجد و بقاع در سطح استان و همچنین عموم مردم است.
وی تصریح کرد: تمام تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه راسخون از طریق وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و تمام امور دریافت و پرداخت اوقاف در سطح استان سیستان و بلوچستان از قبیل اجاره‌های مربوط به رقبات مساجد، حق‌الزحمه خدام و همچنین اعتبارات وصولی از سازمان اوقاف از طریق این صندوق صورت خواهد گرفت.
مسئول صندوق قرض‌الحسنه راسخون سیستان و بلوچستان ادامه داد: افتتاح شعب صندوق در استان‌ها از سیاست‌های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه است.
عباسی گفت: صندوق قرض‌الحسنه راسخون با بانک ملی همکاری مشترک دارد، از این رو صاحبان حساب در این صندوق می‌توانند امور بانکی خود را از طریق شعب بانک ملی نیز انجام دهند.
وی افزود: در هماهنگی صورت گرفته با سازمان اوقاف مقرر شده که افتتاحیه صندوق راسخون شعبه زاهدان با حضور برخی مسئولان کشوری سازمان اوقاف و مسئولان استانی برگزار شود.
صندوق قرض‌الحسنه راسخون ولا شعبه زاهدان در خیابان هفتم تیر زاهدان با حضور مسئولان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول