اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان

بیست و سومین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی گلستان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: به منظور افزایش توان تولید و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اشتغال در بخش کشاورزی، بیست و سومین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی با حضور رضا غلامی معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان تشکیل شد.

بیست و سومین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی گلستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان صبح امروز در این کارگروه مقرر شد طرح‎های کمتر از 10 میلیارد ریال تصویبی در کمیسیون ویژه به بانک معرفی شوند که تعداد 37 پرونده با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس مصوبات این کارگروه مقرر شد تمام تعاونی‎های اولویت‎دار به سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شوند.

موافقت اعضای این کارگروه برای پرداخت 720 طرح کمیته امداد امام خمینی در قالب طرح‌های مشاغل خانگی با ماهیت کشاورزی از طریق بانک کشاورزی مورد تایید قرار گرفت.

از دیگر مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی این بود که ایجاد فعالیت برای تعاونی‎های مهر با آورده 10 درصد بیکاری بلامانع است.

در این کارگروه از شناسایی 22 هزار و 779 هکتار اراضی کشاورزی خبر داده شد که میزان 472 میلیون مترمکعب آب، اعم از آب‎های زیر زمینی، آب دریا و پس‌آب تخصیص یافت.

در این جلسه از تصویب یک هزار و 998 پرونده با اشتغال 2 هزار و 456 نفر با اعتباری بالغ بر 94 میلیارد تومان خبر داده شد که این بخش رشد 49 درصدی را نشان می‎دهد.

بر اساس اعلام کارگروه 88.4 میلیارد تومان به بانک معرفی شده بود که این بخش 48 درصد رشد را نشان می‎دهد.

رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان در این کارگروه اظهار داشت: پیشرفت و توسعه اقتصاد یقینا رشد و شکوفایی سایر بخش‎ها را نیز دربرخواهد داشت و این کارگروه در زمینه ارتقاء کمی و کیفی بخش کشاورزی تمام تلاش خود را برای رشد اقتصادی استان به کار گرفته است.

سیدنصیر سیدمحمدی با بیان اینکه رونق بخش کشاورزی موجبات اشتغالزایی جوانان را فراهم خواهد آورد ابراز داشت: کشاورزی سهم زیادی در تحقق شعار سال دارد لذا باید برای به ثمر نشستن و شکوفایی برنامه‎ها به شیوه جهادی و جدی‎تر از گذشته عمل کنیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول