اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 15 آبان ماه

محصولات کشاورزی همدان بیمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان همدان گفت:‌ بیمه محصولات کشاورزی استان همدان در سال زراعی جدید از 20 مهر ماه آغاز شده و تا 15 آبان ماه ادامه دارد.

محصولات کشاورزی همدان بیمه می‌شوند

بهرام زبردستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در سال زراعی 91 ـ 90 بیشترین محصولاتی که زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند گندم و جو بوده است.

وی افزود:‌ گندم آبی با 44 هزار و 600 هکتار، گندم دیم 181 هزار هکتار، جو دیم 7 هزار و 500 هکتار و جو آبی نیز با 7 هزار هکتار بیشترین محصولات زیر پوشش بیمه بوده‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان همدان با اشاره به بیمه دیگر محصولات کشاورزی تصریح کرد: چغندر قند با 780 هکتار و کلزا با یک‌هزار و 150 هکتار از دیگر محصولاتی بودند که زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی ادامه داد:‌ بیشترین خسارت‌های سال زراعی 90 ـ 91 در زمینه تنش خشکی و بادزدگی در زراعت‌های گندم و جو رخ داده است که خسارت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تأیید نهایی به کشاورزان پرداخت می‌شود.

زبردستی عنوان کرد: در سال جاری به دلیل عدم اختصاص یارانه مورد نیاز و مشخص نبودن تعرفه‌ها، بیمه محصولات کشاورزی با تأخیر همراه بود بنابراین با اختصاص یارانه معادل سال گذشته و اعلام تعرفه انواع محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، آبزیان و زنبور عسل از 20 مهر ماه امسال آغاز شده است.

وی یادآور شد:‌ تولیدکنندگان می‌توانند برای عقد قرارداد و اطمینان از تضمین سرمایه‌گذاری خود به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و دفاتر شرکت‌های خدمات بیمه‌ای شهرستان‌ها مراجعه و همانند سال گذشته و با همان شرایط نسبت به انعقاد قرارداد بیمه اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عملیات بیمه‌ محصولات کشاورزی دیرتر از سال‌های قبل آغاز شده مهلت عقد قرارداد محصولات زراعی تا 15 آبان ماه تمدید شده است و امکان تمدید مجدد وجود ندارد بنابراین به کشاورزان توصیه می‌شود در مدت باقیمانده هر چه سریع‌تر محصولات خود را زیر پوشش بیمه حوادث قرار داده و با آسایش خاطر به فعالیت تولیدی ادامه دهند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول