اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته جاری

135 طرح کشاورزی در خوزستان بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از بهره‌برداری از 135 طرح کشاورزی به عنوان نخستین طرح‌های توسعه کشاورزی در هفته جاری در سطح استان خبر داد.

135 طرح کشاورزی در خوزستان بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: نخستین طرح‌های توسعه کشاورزی به تعداد 135 طرح،‌ در این هفته در سطح استان افتتاح می‌شوند.

وی خواستار پیگیری جدی برای کاهش نیافتن سهم اعتباری استان از سهم کل کشور در بخش کشاورزی شد و ادامه داد: 12 درصد سهم کشاورزی کل کشور مربوط به خوزستان است و از این رو باید حداقل 12 درصد اعتبارات کشاورزی نیز به این استان اختصاص یابد این درحالی است که اعتبارات امسال به نسبت جمعیت، نه به نسبت سهم کشاورزی به استان‌ها اختصاص داده شده است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان، از تصویب طرح نظارتی با سه ضلع جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و بانک خبر داد.

حجازی همچنین خواستار تکمیل زنجیره صنعت و کشاورزی شد و گفت: صادرات استان به عراق 34 درصد رشد داشته و باید از ظرفیت بازار بکر عراق برای توسعه صادرات استفاده کرد.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: باید در بخش توسعه صنایع تبدیلی در استان بیشتر تلاش شود.

وی اضافه کرد: به جز حوزه کرخه که وضعیت آن از لحاظ آورده کمی نگران کننده است، سایر حوزه‌های آبی نرمال هستند و از این رو باید بحث زراعت و توسعه باغ‌ها تسریع و با جدیت پیگیری شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: تاکنون 551 جلسه شهرستانی و 145 جلسه استانی مرتبط با توسعه کشاورزی برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت هزار و 432 طرح به ارزش ریالی 605 میلیارد تومان مصوب شده که از این تعداد بیش از شش هزار طرح به ارزش ریالی 489 میلیارد تومان با بانک عامل عقد قرارداد شده است.

حجازی مبلغ تسهیلات پرداخت شده تاکنون به متقاضیان را 186 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از ایجاد 615 تعاونی در استان در سال جاری خبر داد و گفت: طی یک هفته گذشته تعداد تعاونی‌های ایجاد شده در استان از 605 تعاونی به 615 تعاونی افزایش یافته است.

سید خلف موسوی اظهار داشت: 44 هزار و 12 نفر از ثبت نام شدگان در سامانه اشتغال‌زایی استان، راستی آزمایی شدند که بیش از 89 درصد آنان واجد شرایط اعطای تسهیلات بودند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول