اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کرمان و راور در مجلس:

عزم جدی دولت و مجلس برای توسعه کرمان

خبرگزاری فارس:رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: تشکیل ستاد راهبردی استان کرمان نشان داد که عزم و اراده جدی و مطلوبی در دولت و مجلس برای توسعه این خطه وجود دارد.

عزم جدی دولت و مجلس برای توسعه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی شامگاه سنبه در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر اظهار داشت: عید غدیر سنبل امامت، ولایت و رهبری جامعه است و ما بر اساس آرمان‌های تشیع به آن اهمیت می‌دهیم.

وی افزود: امیدواریم در پرتو نظام و آرمان‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حامی جریان ولایت و ولایت‌فقیه باشیم.

زاهدی عنوان کرد: تشکیل ستاد راهبردی استان کرمان با هدف مطالبه حق مردم این خطه از دولت دارند در مورد مسائل معدن و عدم توجه به صنایع در حوزه فولاد و مس در دستور کار مجمع نمایندگان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا به حال حتی یک گرم فولاد هم در استان کرمان تولید نمی‌کردیم، ابراز داشت: امیدواریم با پیگیری نمایندگان استان کرمان شاهد گسترش جدی صنعت فولاد و مس در این خطه باشیم.

زاهدی اذعان داشت: در حالی که کرمان از نظر معادن سنگ‌آهن و مس بالاترین ظرفیت را در ایران و خاورمیانه دارد اما در این زمینه به این استان جفا شده است.

وی تصریح کرد: سفر امروز معاون اول رئیس جمهور و تعدادی از وزرا به استان کرمان نشان داد که دولت هم به این نتیحه رسیده است که باید برای توسعه این خطه تلاش بیشتری شود و تصمیمات خوبی هم اتخاذ شد.

زاهدی خاطرنشان کرد: عزم دولت بر این قرار گرفته که توسعه کرمان در سایه توسعه صنایع و به ویژه صنایع مرتبط با مواد معدنی این استان است.

وی افزود: دولت مصصم است که صنایع فولاد و مس به همراه سایر صنایع از جمله صنایع مرتبط با تیتانیوم، سرب و روی را توسعه دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین آب کرمان باید محور توسعه این منطقه باشد، ابراز داشت:  دولت هم متوجه شده است که راهی به غیر از تامین آب استان کرمان وجود ندارد، زیرا توسعه صنعت بدون آب ممکن نیست و ابتدا باید به فکر آب بود و بعد صنعت را توسعه داد.

زاهدی با اشاره به اینکه این رویکرد دولت قابل تقدیر و نوید خوبی برای توسعه استان کرمان است، خاطرنشان کرد: ما باید به صورت همزمان دنبال تامین آب و توسعه صنعت باشیم، زیرا صنعت بدون برق و سوخت امکان ندارد و باید به دنبال انرژی برویم.

وی عنوان کرد: در دولت نهم به لحاظ مشکلاتی که در زمینه عقب‌افتادگی در مورد راه‌ها، آموزش، بهداشت، مسکن و ... در جنوب استان کرمان وجود داشت، دولت ستاد راهبردی جنوب استان کرمان را راه‌اندازی کرد.

زاهدی اظهار داشت: امروز معاون رئیس جمهور در سفر یک روزه به کرمان اعلام کرد که به تمام مناطق استان کرمان نگاه می‌کنیم و بحث ستاد راهبردی استان کرمان را مطرح کردند که این امر قابل تقدیر است.

وی افزود: با توجه به نفوذ معنوی خوبی که محمدرضا باهنر نائب رئیس کرمانی مجلس شورای اسلامی در بدنه اجرایی دولت دارد از وی در خواست کردیم که عضو ستاد راهبردی باشد که این امر را به فال نیک می‌گیریم که بتوانیم از ظرفیت وی برای استان کرمان بهره بگیریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: رسانه‌ها باید به کمک نمایندگان بیایند و مطالبات به حق را منعکس کنند و تحقق مصوبات را از دولت مردان، نمایندگان و استاندار پیگیر باشند.

وی بیان کرد: نمایندگان استان کرمان و استاندار این خطه جلسات متعددی را در تهران طی یک ماه گذشته با رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن برگزار کردند و این نشست‌ها موجب شد که نگاه منطقی و درستی در حوزه فعالیت‌های معدنی و صنایع مرتبط با آن اتخاذ شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: نشست ستاد راهبردی استان کرمان به صورت ماهانه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرا در تهران ادامه می‌یابد و امیدواریم برای توسعه استان کرمان نقش‌آفرین باشد.

وی بیان داشت: شرکت ملی مس ایران باید به هولدینگ تبدیل شود, سیاستگذاری کلان انجام دهد و شرکت‌ها در مکان‌های مختلف و همچنین چند شرکت در استان کرمان راه‌اندازی کند.

زاهدی ابراز داشت: تشکیل ستاد راهبردی استان کرمان نشان داد که اراده مطلوبی در دولت و مجلس برای توسعه این خطه وجود دارد.

وی گفت: در ستاد راهبردی استان کرمان از تشکیل این ستاد قدردانی کردم، اما به اعضای ستاد گفتم که به هدف‌های خود نرسیدیم، زیرا آنها باید بدانند که ما مطالبات بیشتری داریم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول