اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خبر داد

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در بخش صنعت و معدن کرمان

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان با اشاره به اعتبارات دولت‌های نهم و دهم برای توسعه صنعت و معدن در استان کرمان گفت: 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه در حال انجام است.

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در بخش صنعت و معدن کرمان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه 2 میلیون تنی سنگ‌آهن زرند اظهار داشت: هیئت مدیره شرکت میدکو با عزم راسخ به فرمایش رهبری و دولت خدمتگزار در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی پاسخ مثبت دادند.

وی بیان کرد: این شرکت با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی برای تامین فولاد و زنجیره آن در استان کرمان تلاش کرده است.

نجار استان کرمان را بهشت معادن ایران خواند و ابراز داشت: 4 میلیارد تن ذخایر قطعی و شناخته شده و 59 کانی در استان کرمان وجود دارد و سالانه 57 میلیون تن ذخایر معدنی در این خطه استخراج می‌شود که کرمان رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

وی تصریح کرد: اگر اکتشاف صحیح انجام شود و استخراج به نحو مطلوبی صورت گیرد و همچنین زنجیره تولید محصولات فولادی و صنایع پایین دستی در استان کرمان ایجاد شود می‌توان بدون وابستگی به قطره‌ای نفت ایران را اداره کنیم.

نجار با اشاره به اعتبارات دولت‌های نهم و دهم برای توسعه صنعت و معدن در استان کرمان افزود: 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شده است.

مقام عالی استان کرمان گفت: با توجه به وجود 1.5 میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در سال آینده سه پروژه آهن اسفنجی به ظرفیت 3 میلیون تن در استان کرمان افتتاح می‌شود و چهار طرح کنستانتره آهن در زرند و سیرجان تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا سال 88 فقط 6.5 میلیون تن کنستانتره در ایران تولید می‌ شد، تصریح کرد: امروز این رقم به 12.5 تن

افزایش یافته است و تا سال آینده این رقم به 24.5 تن افزایش می‌یابد.

نجار ابراز داشت: نخستین و بزرگ‌ترین واحد کک‌سازی بخش غیر دولتی با 800 هزار تن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه کک‌سازی راور به ظرفیت 400 هزار تن و واحد زغالشویی 520 هزار تن توسط بخش غیر دولتی تا پایان سال جاری در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: تولید کنستانتره زغال سنگ در استان کرمان دو برابر می‌شود.

نجار با بیان اینکه تولید مس کاتد نیز از 220 هزار تن به 500 هزار تن می‌رسد، بیان داشت: واگذاری تسهیلات صندوق توسعه ملی به کندی پیش می‌رود و باید در این زمینه سریع‌تر عمل کرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان ماهانه 50 محدوده سرزمینی برای معدن در استان کرمان به مزایده گذاشته می‌شود که جهشی برای اکتشاف و سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

به گزارش فارس، کارخانه 2 میلیون تنی کنستانتره سنگ‌آهن شهرستان زرند از طرح‌های ملی است که با سرمایه‌گذاری ارزی 91 میلیون یورو و ریالی 115 میلیارد تومان در مدت زمان حدود 24 ماه توسط بخش غیر دولتی احداث شد.

کارخانه 2 میلیون تنی سنگ‌آهن شهرستان زرند به صورت مستقیم برای 150 نفر و به صورت غیر مستقیم برای یک‌هزار و 400 نفر اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول