اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

ایران در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی هنوز رکورد می‌زند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: ایران همچنان در بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی و جذب آنها رکورد می‌زند.

ایران در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی هنوز رکورد می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل علیپور ظهر امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه خلخال و کوثر اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی برای آنهایی که دلشان برای توسعه شهرهای مختلف می‌تپد فرصتی استثنایی است تا بتواند با شناخت بیشتر در جذب سرمایه‌گذاری موفق عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در 34 سال گذشته که از عمر انقلاب می‌گذرد سه دهه فراز و نشیب داشتیم که دهه اول دوران جنگ و درگیری برای دفع توطئه‌ها بوده و عملا‌ً کار خاصی در این دهه با عنوان اولویت دفاع انجام نشده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل یادآور شد: در دهه دوم که به نام سازندگی و ساماندهی مشهور است به خاطر برخی اولویت‌ها همچنان از سرمایه‌گذاری غافل بودیم، اما دهه سوم انقلاب دهه تحول در اصلاح ساختار اداری کشور بود که در این دهه بسیاری از نارسایی‌ها جبران شده است.

علیپور گفت:‌ در این دهه جذب سرمایه‌گذاری‌ها و تحول اساسی در زیر‌ساخت‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفت و ما سعی کردیم در قالب طرح‌های مختلف نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با اشاره به محورهای هفت‌گانه تحول اقتصادی در کشور تاکید کرد:‌ آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسید اصلاح ساختار مدیریتی در اقتصاد کشور بود که توزیع سهام عدالت، هدفمند کردن یارانه‌ها، تحول نظام بانکی، گمرکی، مالیاتی،‌ بهره‌وری و اصلاح توزیع و ارتقای ارزش پول ملی از آن جمله است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل از موفق بودن اجرای مرحله اول هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی در توزیع عادلانه یارانه‌ها صورت گرفت و در یک فرهنگ‌سازی مناسب مردم به بهینه مصرف کردن گرایش یافتند.

علیپور مهم‌ترین تحول اقتصادی کشور را در همین راستا تدوین برنامه جامع در جذب سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیل در این حوزه اعلام کرد و ابراز داشت: در حالی که در دو دهه گذشته کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته بود در چند سال اخیر رکورد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این کشور شکسته شد.

وی تصریح کرد: علیرغم تحریم‌ها و عداوت و کینه‌توزی دشمنان ما به سمت ارتقای شاخص‌های سرمایه‌گذاری حرکت کردیم و در جذب این سرمایه‌گذاری‌ها تسهیل و زیر‌ساخت‌های لازم نیز مهیا شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل با قدردانی از فعالیت مرکز تسهیل سرمایه‌گذاری و ارائه طرح‌های امکان‌سنجی در این زمینه ادامه داد:‌ برای شهرها و مناطق مختلف استان بسته‌های سرمایه‌گذاری با یک بازنگری حقیقی تهیه شده تا با امکان‌سنجی دقیق بتوان سرمایه‌گذار جذب کرد.

علیپور گفت:‌ اگر این امر مطابق با نیاز منطقه و داشته‌های هر فضا صورت گیرد به همان میزان موفق خواهیم بود.

این مسئول اهمیت تدوین بسته‌های جذب سرمایه‌گذاران به اشکال چند زبانه را یادآور شد و عنوان کرد: به عنوان مثال شهرستان خلخال با داشتن توانمندی کشاورزی و گردشگری می‌تواند در جذب منابع مالی بخش خصوصی موفق عمل کند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل بیان داشت: قابلیتی که در استان اردبیل در بخش‌های مختلف وجود دارد این امکان را فراهم آورده تا در بسته‌های متنوع بتوانیم جذب سرمایه‌گذاری‌های لازم را داشته باشیم.

علیپور از استان اردبیل به عنوان چشمه‌های بهشتی یاد کرد و افزود: ‌این استان با داشتن 110 چشمه آبگرم معدنی توانسته است در جذب سرمایه‌گذاری‌ها موفق عمل کند که البته امکان و فرصت جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر نیز مهیا است.

وی اذعان داشت: در این استان ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مذهبی و همچنین اکوتوریسم وجود دارد که بهتر از سایر حوزه‌ها می‌توانیم در این بخش در‌آمدزایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود متذکر شد:‌40 درصد جمعیت استان اردبیل در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که این استان می‌تواند با تولید محصولات متنوع به قطب فرآوری محصولات صنایع تبدیلی و مکمل تبدیل شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول