اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

دانشگاه‌ها تبدیل به مناطق آزاد علمی شوند

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: دانشگاه‌ها با تمام زیرمجموعه‌های خود باید به مناطق آزاد علمی تبدیل شوند.

دانشگاه‌ها تبدیل به مناطق آزاد علمی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فکر برتر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به اینکه برای طی کردن مسیر دانش و تبدیل آن به فناوری باید به بخش‌های روانی و میدانی کار توجه شود، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی تولید دانش در کشور قداستی نداشت و اعتقاد بر این بود که خرید محصول از دیگران موجب سروری است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که این اعتقاد بر کشور حکمفرما بود بیگانگان به دنبال تولید دانش و تسلط بر جان و مال ما بودند، افزود: دشمنان دانش را وسیله‌ای برای استعمار بدون لشکرکشی و تصرف سرزمین‌ها در دست گرفته بودند.

این مسئول، ادامه داد: بیگانگان قدرت و ثروت خود را در قالب ارز و دلار در جهان جاری کردند به طوری که می‌خواستند تمام درها را روی دیگر کشورها ببندند.

وی به وضعیت رشد و پیشرفت علمی امروز کشور اشاره کرد و گفت: امروز با تدابیر اندیشیده شده با احداث پارک‌های علم و فناوری از ایده‌های دانش‌آموزان نیز در کشور حمایت می‌شود.

هاشم‌نیا داشتن ایده را نوعی ثروت پنهان در کشور عنوان کرد و یادآور شد: با داشتن فکر تکنولوژی می‌توان ثروت‌ها را به ارزش تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه تجاری سازی وظیفه ایده‌پرداز نیست، ابراز کرد: باید اجازه دهیم تا ایده‌پرداز کار خود را انجام دهد و در مسیر تجاری‌سازی افرادی ورود کنند که قدرت تبدیل ایده به ثروت را داشته باشند تا صاحب ایده نیز در این بین سود ببرد.

استاندار گیلان، حمایت از ایده‌پردازی را نیازمند یک قانون دانست و خاطرنشان کرد: باید مکان‌های معرفی ایده برای ایده‌پردازان در کشور گسترش پیدا کند.

وی توان ایده‌پردازی در کشور را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: روش اهل فکر با روش اهل کار متفاوت است البته افرادی نیز هستند که قابلیت انجام هر دو امر را دارند.

هاشم‌نیا با تصریح بر اینکه دانشگاه‌های کشور باید تبدیل به مناطق آزاد علمی شوند، افزود: دانشگاه‌ها باید در کنار توسعه پارک‌ها و دیگر مراکز علمی تبدیل به مناطق آزاد علمی شوند.

وی با اشاره به فرارسیدن عید قربان اذعان کرد: هر انسانی در وجود خود اسماعیلی برای قربانی کردن دارد که باید برای رضای خدا از او بگذرد که اگر چنین کند خداوند در قلب او کعبه‌ای می‌سازد.

استاندار گیلان تمام تلاش‌ها برای ادامه زندگی بهتر را در مسیر ایجاد یک زندگی خدایی و عدالت دانست و بیان کرد: اگر انجام کارها برای غیر خدا باشد وسوسه است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در همایش مذکور از ایجاد مرکز رشد ویژه کشاورزی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: طبق مصوبه نهم مهر امسال کمیته فناوری وزارت علوم، با ایجاد مرکز رشد ویژه کشاورزی گیلان موافقت شده است.

مجید متقی‌طلب این موافقت را مستلزم تهیه و فراهم کردن زیر ساخت‌هایی در این راستا دانست و ادامه داد: قانون شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با 3 میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت پیش‌بینی و تایید شده است.

وی افزود: در تعیین کارگزاران رتبه‌بندی و اعطای مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان از بین استان‌های گیلان، قزوین و زنجان، مسئولیت به گیلان داده شده است.

این مسئول درباره برگزیدگان پنجمین جشنواره و نمایشگاه فکر برتر اذعان کرد: 21 نفر از گیلان و 17 نفر از دیگر استان‌ها در این جشنواره برگزیده شده‌اند.

وی با اشاره به وجود 23 مرکز رشد خلاقیت و شکوفایی در دانشگاه‌های گیلان خاطرنشان کرد: در این جشنواره مبتکران در بخش‌های آینده‌ساز، دانش‌آموزی، دانشجویی، پزشکی، کشاورزی، اشخاص حقیقی و حقوقی، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی حضور داشتند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول